Alertă printre brutari! Scad vânzările de cozonaci

Vânzările de cozonaci vor înregistra o scădere cu circa 10% din cauza pandemiei, în perioada Sărbătorilor de Crăciun din acest an, comparativ cu 2019, însă acestea vor fi mult mai bune faţă de perioada Paştelui când au fost consemnate scăderi de 30%-40%.

„Noi anul trecut am avut o vânzare de circa 7,5 milioane de cozonaci. Anul acesta din cauza pandemiei şi pentru că oamenii ies din casă mai puţin, mai rar, nu se întâlnesc cu prietenii, estimăm o vânzare mai mică cu circa 10%, ceea ce este îmbucurător faţă de vânzările din perioada Paştelui, când au fost scăderi de 30-40% şi acest lucru a avut repercusiuni foarte importante asupra celor din panificaţie.”, a afirmat Aurel Popescu, preşedintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase – ROMPAN, citat de Agerpres.
Privind creşterea preţului la cozonaci, şeful Rompan a menţionat că majorările nu sunt semnificative, undeva până în 10%, dar nu pe medie ci doar în unele unităţi.

În opinia sa, anul 2020 a fost „unul din cei mai proşti” pentru industria de morărit şi panificaţie din România, din cauza diminuării vânzărilor şi a producţiei, dar şi a creşterii semnificative a cheltuielilor. „Am avut destule probleme în 2020, iar ca o caracteristică generală pe total an, 2020 a fost unul din cei mai proşti, pentru că vânzările au scăzut, producţia a scăzut, iar cheltuielile au crescut, nu mai vorbesc despre materia primă, nu mai vorbesc despre întreţinerea spaţiilor de producţie ca să corespundă şi să nu fie infectate în această perioadă.”, a adăugat Popescu.
În prezent, pe piaţa de morărit şi panificaţie din România, sunt active în jur de 4.500 de firme, iar ROMPAN, prima asociaţie constituită în România în 1990, cuprinde peste 300 de societăţi din toate domeniile din industrie, cota de piaţă fiind de 65% pe morărit, 40% la panificaţie, 70% la paste făinoase şi 55% la biscuiţi.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut