Activități educaționale tematice în școlile clujene

Inspectoratul Școlar Județean Cluj, în colaborare cu instituțiile și autoritățile județene – Agenția pentru Protecția Mediului Cluj, Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Cluj, Administrația Bazinală de Apă Someș-Tisa, Sistemul de Gospodărire a Apelor Cluj și Direcția Silvică Cluj, Banca Națională a României – Sucursala Regională Cluj, Banca Comercială Română – Sucursala Regională Cluj -, derulează, în perioada 11-14 aprilie, o serie de activități educaționale tematice în unitățile de învățământ preuniversitar, cu participarea specialiștilor din cadrul instituțiilor partenere.

În cadrul Campaniei Naționale „Curățăm România!”, sub sloganul „Vrem o țară fără deșeuri abandonate!”, se desfășoară activități educaționale de tip outdoor cu elevii de la: Liceul Teoretic „Avram Iancu”, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Colegiul de Muzică „Sigismund Toduță”, Școala Gimnazială „Ion Creangă”, Școala Gimnazială „Ioan Bob”, Colegiul de Servicii în Turism „Napoca”, Colegiul Național „George Coșbuc”, Colegiul Național „Gheorghe Șincai” – Cluj-Napoca, Liceul Teoretic „Dumitru Tăuțan” Florești, Liceul Teoretic „Gelu Voievod” Gilău, Colegiul Național „Andrei Mureșanu” și Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” – Dej, Școala Gimnazială „Constantin Brâncoveanu” Baciu, Colegiul Național „Mihai Viteazul” și Școala Gimnazială „Teodor Murășanu” – Turda.

În 11 aprilie, de Ziua Educației Financiare, unitățile de învățământ clujene au organizat, în colaborare cu reprezentanții partenerilor de profil, manifestări publice, simpozioane, seminarii, mese rotunde, la care au luat parte elevi și cadre didactice.

Alături de educația juridică, educația pentru mediu, educația antreprenorială, educația financiară are un rol important în formarea copiilor și tinerilor noștri pentru viață, pentru integrarea în viața socială. Educația financiară poate ajuta copiii să cunoască valoarea banilor și îi poate învăța să își gestioneze cheltuielile și să facă economii. Aceasta poate permite tinerilor să dobândească competențe importante pentru autonomia lor, de exemplu în ceea ce privește gestionarea și rambursarea creditelor pentru studii, poate ajuta adulții să își planifice mai bine deciziile importante, cum ar fi achiziția de bunuri, să anticipeze din punct de vedere financiar situațiile neprevăzute, să investească în mod inteligent și să facă economii, să evite tentativele de fraudă în domeniul plăților și asumarea de riscuri care le-ar putea cauza dificultăți financiare” – declară inspectorul școlar general Marinela Marc.

În opinia sa, „ca orice comportament învățat la vârste cât mai mici”, și educația financiară începută de la vârste mici, „cu conținuturi adecvate vârstei copiilor”, poate contribui la formarea unor viitori adulți „mult mai responsabili în gestionarea bugetelor personale.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut