Zece școli clujene dotate cu roboți educaționali multifuncționali

Elevii din zece școli clujene și două mureșene se vor putea bucura, odată cu începerea noului an școlar, de noi dotări, prin intermediul proiectului educațional „Roboți pentru școli!”, demarat de Asociația „Descoperă-ți pasiunea în IT” (DpIT) și desfășurat alături de partenerii de la Accenture România.

Potrivit inițiatorilor proiectului, pe lângă profesori dedicați, „este nevoie de o nouă infrastructură școlară, pentru ca elevii să se poată împrieteni cu noile tehnologii, să-și antreneze creativitatea, imaginația, capacitatea de a lucra în echipe și pentru a deprinde noile tehnici de învățare transdisciplinară”. „Educația trebuie să se alinieze la noile nevoi ale elevilor de a învăța mai inteligent, mai digital și aplicat. Prin urmare, împreună cu Accenture România, Asociația DpIT a decis să contribuie la îmbunătățirea bazei materiale didactice a mai multor școli, într-o primă etapă din județele Cluj și Mureș, prin donarea unor roboți educaționali care azi, în plină revoluție tehnologică, sunt la fel de necesari în școli precum sala de sport, laboratorul de informatică, fizică ori chimie” – precizează aceștia.

În Cluj-Napoca, roboții au fost donați către: Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Liceul de Informatică „Tiberiu Popoviciu”, Colegiul Național „Emil Racoviță”, Liceul Teoretic „Bathory Istvan”, Liceul Teoretic „Avram Iancu”, Colegiul Național „George Barițiu”, Liceul Unitarian „Janos Zsigmond”, Liceul Teoretic „Apaczai Csere Janos” și Liceul Teoretic „Eugen Pora”. De funcțiunile roboților educaționali se vor bucura și elevii de la Colegiul Național „Unirea” și de la Liceul Teoretic „Bolyai Farkas”, din Târgu Mureș.

„Acest proiect, pe care l-am realizat cu mult entuziasm, alături de partenerii de la Asociația DpIT, reprezintă angajamentul nostru față de educație. Pe lângă informația teoretică, știm cât de importantă este pentru elevi partea practică, iar cu ajutorul roboților programabili Rover Sphero, aceștia vor beneficia de un proces de învățare mult mai aplicat. Ne dorim ca tot mai mulți elevi dornici să învețe și să se dezvolte să aibă acces la cele mai noi tehnologii”, declară reprezentanții Accenture Industry X.

„Misiunea noastră este dezvoltarea unei generații de tineri capabili să se adapteze la provocările viitorului, iar dacă acesta este digital, atunci școala ar trebui să fie azi digitală. Construirea și programarea roboților, la fel ca și inteligența artificială sau IoT sunt competențe la mare căutare astăzi, fiind deja aplicate în toate domeniile de activitate, de la agricultură până la medicină. Meseriile care presupun munca repetitivă vor dispărea mai curând decât ne așteptăm și e nevoie să ne pregătim copiii să învețe inteligent și creativ, pentru a munci mai inteligent, a găsi mai ușor soluții la probleme și a ne face tuturor viața mai ușoară și sigură”, declară și Liliana Ștefan-Cazacu, președinte al Asociației DpIT.

 Roboții educaționali donați sunt multifuncționali, putând fi folosiți atât la orele de informatică și TIC sau în cluburile de robotică ale școlilor, cât și pe parcursul sesiunilor de instruire ale celorlalte discipline.

***

Asociația DpIT are în derulare și alte programe prin care susține, de șapte ani, învățământului preuniversitar, între care trei programe de educație și dezvoltare în domeniul tehnologiei: programul de educație practică și mentorat „Academia DpIT”, prin care liceenii din toată țara sunt încurajați și sprijiniți pe drumul inovației și al antreprenoriatului, „SpecialProf” – un program prin care se facilitează accesul profesorilor la cursuri de specializare profesională în domeniul IT, și „RoboClub” – ateliere de robotică prin care copiii din învățământul primar sunt introduși în tainele construirii, programării și controlul roboților. Toate programele sunt gratuite, fiind susținute prin munca voluntarilor și din sponsorizări.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut