Vânzările on-line vor depăşi două miliarde de euro în acest an

onlineAsociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) apreciază că valoarea vânzărilor on-line în România este estimată, în acest an, la peste două miliarde de euro, în creştere cu 45% faţă de 2015, potrivit datelor.

Asociaţia a lansat “Ghidul pentru Black Friday”, necesitatea elaborării acestuia survenind ca urmare a experienţei organizării acestui eveniment în ultimii 5 ani, care presupune o desfăşurare impresionantă de resurse. Ghidul cuprinde recomandări privind elementele esenţiale legate de procesul de cumpărare: catalogul de produse la promoţie, stocurile, preţul, infrastructura, vânzarea, livrarea, plata şi procesul post-vânzare.
„Black Friday reprezintă una dintre cele mai aglomerate perioade din an pentru magazinele on-line din România. Am învăţat din experienţa ultimelor evenimente organizate şi credem că acest ghid era necesar, în contextul unei creşteri semnificative a vânzărilor de Black Friday şi, implicit, a presiunii puse pe departamentele de logistică. Suntem siguri că acest ghid îşi va dovedi utilitatea atât în acest an, cât şi în organizarea evenimentelor viitoare”, susţine directorul executiv al ARMO, Florinel Chiş, citat de Agerpres.
Potrivit estimărilor ARMO, vânzările on-line locale vor creşte, în acest an, cu 45%, depăşind pragul de două miliarde de euro. Lansată în 2010, Asociaţia Română a Magazinelor Online reprezintă magazinele on-line din România şi susţine interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor On-line şi un program de atestare a magazinelor on-line din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici.
Utilizarea sintagmei “Black Friday” este regăsită în articole publicistice ale vremii încă din secolul XIX, în Statele Unite ale Americii. Asocierea sărbătorii promoţiilor se face, la acel moment, cu criza financiară din 1869. Cea mai veche invocare cunoscută sub numele de “Vinerea Neagră”, care se referă la cumpărăturile făcute în cea de-a doua zi după Ziua Recunoştinţei, a apărut într-un buletin de relaţii publice din anul 1961. Numele şi originea sărbătorii sunt împământenite în Philadelphia. În ianuarie 1966 se stabileşte definitiv titulatura de “Black Friday”, prin care se deschide oficial sezonul de cumpărături de Crăciun în centrul oraşului. Este momentul în care blocajele din trafic sunt masive, iar trotuarele devin neîncăpătoare.
La nivel mondial, ultima zi de vineri din luna noiembrie dă semnalul începerii promoţiilor de sărbători, originea zilei cu mari reduceri de preţ fiind în SUA, unde prima vineri de după Ziua Recunoştinţei marchează debutul cumpărăturilor pentru Sărbătorile de iarnă, iar retailerii oferă discounturi semnificative. „Black Friday” a fost organizat pentru prima oară în România în 2011, iar 2015 a fost anul în care vânzările on-line le-au depăşit, pentru prima dată, pe cele tradiţionale, valoarea cumpărăturilor situându-se la peste 100 de milioane de euro.
Evenimentul dedicat cumpărăturilor din “Vinerea Neagă” este anunţat, în acest an, de majoritatea retailerilor din România, în mediul on-line şi offline, pentru perioada 18 – 20 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât evenimentul tradiţional din SUA.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut