USR-PLUS Cluj, document de viziune pentru o stradă din Cluj-Napoca

Reprezentanții USR-PLUS Cluj au lansat un document de viziune intitulat „Cum se pierde un viitor bulevard-Teodor Mihali”, stradă care are un mare potențial, dar care acum e gâtuită.

„Lansăm astăzi un document de viziune pentru bulevardul Teodor Mihali realizat în cadrul grupul intern USR PLUS pe urbanism.

Pe scurt, această stradă are un potențial imens datorită rolului ei în a lega Mărăști de viitorul cartier Sopor, precum și datorită centrelor publice de interes: Iulius Mall, Universități, cămine, intrarea în Parcul Est. Imaginați-vă câți clujeni s-ar plimba pe o stradă ce duce spre asemenea obiective și ce potențial are un front stradal cu o asemenea atractivitate. Cluj-Napoca nu mai poate fi un oraș reactiv, ci trebuie să fie unul proactiv, în care deciziile să fie gândite pentru viitor și să nu nască probleme noi.

Pentru ca acest potențial să poată fi valorificat e nevoie de o lățime de minim 28 de metri lățime, iar prin autorizația emisă de Primăria Cluj-Napoca în 2018 la nr.  45-51, profilul străzii s-a îngustat la 18 metri. Practic, strada e gâtuită și condamnată să nu se dezvolte, deși alți dezvoltatori de pe această stradă au înțeles importanța păstrării spațiului liber la stradă. Dacă ne uităm pe argumentele juridice ale documentului, veți vedea că sunt motive temeinice pentru ca Primăria să nu emită această autorizație pentru că nu a fost realizat nici un PUD, nici un PUZ pe această parcelă pe care se construiesc două clădiri”, spun reprezentanții USR-PLUS Cluj.

Conform acestora, anterior, a fost sesizat Serviciul de Control Urbanism din cadrul Poliției Locale, însă nu au constatat nereguli, iar verificările lor s-au oprit la a constata că există o autorizație.

„În ciuda sesizărilor depuse la Primăria Cluj-Napoca, apariția imobilului situat la nr.45-51 cu fațada la limita trotuarului existent compromite orice șansă de dezvoltare sustenabilă a acestei străzi reducând profilul stradal posibil cu un minim de 5 metri și împiedicând total și definitiv apariția și încurajarea alternativelor sustenabile de transport precum și dezvoltare a unui acces pietonal generos. Acest lucru va determina, în fapt, reducerea semnificativă a acestui vad pietonal înspre zero și, implicit, scăderea valorii imobilelor din această zonă, devenită astfel una de tranzit exclusiv auto, fără funcțiuni publice și social-comunitare. În același timp, ruperea frontului existent anterior, configurat de imobilele de la nr.31-43 și, în continuare, de clădirea căminului UBB Economica II de la nr.59, toate având retrageri consistente față de trotuarul existent, va genera o nouă lipsă de unitate urbanistică ce va sublinia și mai mult haosul urbanistic în care se afundă municipiul Cluj-Napoca în ultimii ani”, se precizează în document.

USR Cluj mai atrage atenția că în dezvoltarea orașului nu trebuie să ajungem să facem sesizări: „Trebuie să avem funcționari capabili să aplice legea. Un oraș de nivelul Clujului nu-și permite asemenea greșeli, și nici mușamalizarea lor”.

 

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut