Ultima etapă de demolare a garajelor inestetice, din acest an, la Cluj-Napoca

Municipalitatea intră într-o nouă etapă de demolare a garajelor inestetice din spatele blocurilor, construite după 1990. Aceasta se va desfășura în cartierul Mănăștur.

Acțiunea este, de altfel, ultima etapă a procesului de demolare a garajelor din acest an. Pentru 2023, au fost propuse spre demolare peste 1000 de garaje, în toate cartierele din oraș.

De la începutul anului, au fost demolate garaje în Grigorescu-370, în Mănăștur sud-352, Gheorgheni -300 și în Mărăști Nord -268.

În locul lor se creează locuri de parcare sau locuri de joacă.

Din 2019 au fost demolate, în total, în toate cartierele din municipiul Cluj-Napoca, 5962 de garaje. .

Viceprimarul Dan Tarcea atrage atenția asupra avantajelor care apar în urma procesului de demolare a garajelor.

Suntem într-o ultimă etapă din acest an în ce privește demolarea garajelor. Urmează să fie demolate garaje în cartierul Mănăștur, suntem în grafic, iar până la finele anului vom reuși și să refacem platformele de garaje așa cum ne-am propus, astfel încât cei care au avut garaje să beneficieze de locuri de parcare iar aceste locuri de parcare suplimentare să le fie alocate. Este foarte clar faptul că prin această acțiune câștigăm din mai multe puncte de vedere. În primul rând, asanarea zonei, pentru că sunt anumite zone cu garaje insalubre și sunt improprii de folosit, în al doilea rând eliminăm o sursă pentru rozătoare, pentru că nu toate sunt folosite doar pentru parcarea mașinilor, ci și în alte scopuri. Un al treilea aspect – și acesta este și cel mai important de altfel – constă în faptul că putem să creăm locuri de parcare suplimentare, avem o creștere de aproximativ 22% (n.red a locurilor de parcare) practic la fiecare sută de garaje demolate rezultă 22 de locuri de parcare suplimentare, asta înseamnă că 22 de persoane, 22 de familii beneficiază de un loc de parcare amenajat. În al patrulea rând, acolo unde este posibil, creștem și suprafața de spațiu verde, pentru că în foarte multe zone unde au fost garaje și am amenajat locuri de parcare, am plantat și arbori, astfel încât să se mai poată absorbi din poluare, din căldură, și să redăm spațiul public cetățenilor”, a declarat Dan Tarcea.

La începutul anului în curs, viceprimarul Dan Tarcea explica faptul că aceste imobile inestetice din spatele blocurilor se vor rări, însă într-un ritm mai scăzut, în 2023, din cauza unor situații juridice neclare.

„Vom continua acest proces, însă lucrurile sunt din ce în ce mai complexe pentru că sunt probleme cu terenurile pe care se află acestea, și nu le vom putea demola dacă situația juridică nu este clară. Sunt foarte multe revendicări, procese nefinalizate, de aceea ritmul, în perioada următoare, de demolare a garajelor va fi puțin mai scăzut din pricina acestor situații. Dar și în acest an vom demola garaje, am trimis somații încă de anul trecut pentru 400 de garaje, au termen de desființare în luna martie. Vom continua acest proces pentru că avem o creștere a numărului de parcări, între 22 și 24% creștem numărul de parcări în urma demolării garajelor, deci practic reușim să creștem stocul de parcări pe care îl avem în municipiul Cluj-Napoca.

Am demolat garaje în toate cartierele orașului. (…)Avem și situații în care dintr-o platformă de 50 de garaje, spre exemplu, am demolat 47, iar trei au rămas acolo, pentru că terenul care este sub acestea este în litigiu sau este retrocedat unor persoane fizice, Deci mai sunt și astfel de anomalii, în anumite situații, instanțele au dat terenul înapoi oamenilor, între blocuri. Sunt tot felul de situații mai mult sau mai puțin aberante”, sublinia, atunci, Dan Tarcea.

Anca M. COLIBĂȘANU

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut