Trenuri electrice și pentru gara din Cluj-Napoca

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) şi furnizorul Alstom Ferroviaria au încheiat un act adiţional pentru achiziţia a încă 17 rame electrice de lung parcurs, care se adaugă celor 20 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) prevăzute în contractul iniţial.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani este de aproape 2,422 miliarde lei, fără TVA, cu termen de livrare a primei rame la finalul anului 2023 şi furnizarea pachetului complet de 37 de rame până la finalul anului 2024. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi din bugetul de stat.
Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din şase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare) şi asigură 351 locuri pe scaune. Unităţile dispun de un sistem de semnalizare şi siguranţă ERTMS nivel 1 şi 2, sistem naţional PZB90 şi sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spaţii pentru bar/bistro şi pentru călători cu dizabilităţi, precum şi o zonă destinată distribuirii automate de bilete şi aparate de compostat.
Ramele electrice vor conecta Capitala cu principalele centre urbane ale ţării, dar vor facilita şi conexiunile inter-regionale, rutele deservite fiind Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj-Napoca, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj-Napoca, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj-Napoca – Timişoara, Cluj-Napoca – Suceava – Iaşi.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut