Tentativă de fraudă în numele companiei Electrica Furnizare

Electrica Furnizare atenționează asupra existenței unei tentative de fraudă prin mijloace de plată electronice, ce constă în transmiterea de notificări către clienții săi, via aplicații de mesagerie și /sau SMS, cu privire la deconectarea de la rețeaua de energie electrică pe motiv de neplată, aceștia fiind îndemnați să acceseze un link pentru a plăti soldul restant.

„Electrica Furnizare transmite mesaje de îndemn la plata facturilor doar prin intermediul mesageriei de tip SMS, link-urile de plată transmise către clienți de pe numărul  1874  ducând către o pagină găzduită de site-ul www.electricafurnizare.ro. În plus, pentru realizarea plății prin accesarea link-ului ce duce către site-ul companiei, clientul trebuie să parcurgă o etapă de validare prealabilă a datelor de identificare:  număr loc de consum, cod client, adresă de e-mail” – atenționează compania.

Pentru a evita să devină victime ale unui fraude prin mijloace de plată electronice, clienților companiei li se recomandă: să se asigure că link-ul primit duce către o pagină care este găzduită de site-ul www.electricafurnizare.ro și că în cadrul acesteia le este solicitată o validare prealabilă a datelor de identificare; să nu efectueze plăți în pagini nesecurizate. O pagină securizată se poate identifica căutând simbolul sub formă de lacăt închis, afișat de browser-ul utilizat, precum și prezența literei „s” (reprezentând termenul „secure” – în condiții de siguranță) la începutul adresei site-ului: „https://”. Aceste elemente indică utilizarea de către site a unei conexiuni securizate, astfel încât informațiile despre tranzacție nu sunt divulgate către terți. Dacă aceste elementele nu sunt disponibile, plata trebuie abandonată.

În cazul în care suspectează primirea unor mesaje ce se pot încadra la categoria fraudă prin mijloace de plată electronice, clienții sunt sfătuiți să se adreseze companiei.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut