Televizoarele şi ceasurile inteligente, în topul preferinţelor tinerilor români

Televizoarele şi ceasurile inteligente cîştigă din ce în ce mai mult teren în rîndul tinerilor români, 70%, respectiv 34% dintre aceştia afirmînd că îşi doresc asemenea dispozitive.

Potrivit rezultatelor studiului Omnibus, realizat de GfK România, aproape 20% dintre românii din mediul urban spun că au auzit de smart TV şi îl utilizează deja, iar peste 35% declară că au auzit şi le-ar plăcea să îl folosească. De asemenea, 70% dintre adolescenţii cu vîrste între 15 şi 17 ani au afirmat că îşi doresc un televizor inteligent prin prisma integrării funcţionalităţii de accesare a internetului.
După smart TV, produsul care se bucură de cea mai mare popularitate este ceasul inteligent (smartwatch). Astfel, deşi în rîndul utilizatorilor de internet din mediul urban, gradul de utilizare pentru ceasurile inteligente este foarte mic, sub 2%, dorinţa de a avea un asemenea dispozitiv îi animă pe 34% dintre cei chestionaţi.
Un alt domeniu care îi atrage pe tineri este cel reprezentat de serviciile de stocare în cloud, cu 25% dintre opţiuni pe categoria de vîrstă 18-24 de ani. În acelaşi timp, 10% dintre românii din mediul urban utilizează deja acest tip de serviciu.
Pe locul al treilea în top se situează plăţile realizate de pe mobil. În acest caz, unul din 20 de români din mediul urban realizează plăţi “în mişcare”, însă de trei ori mai mulţi şi-ar dori să realizeze o astfel de operaţiune. Utilizatorii se dublează în rândul tinerilor între 18 şi 24 de ani. Rezistenţa cea mai mare în utilizare o întîlnim tot în rîndul plăţilor de pe mobil (18%), dar şi în rîndul autentificării biometrice (18%). Puţin peste două procente au folosit pînă în prezent acest tip de autentificare, în vreme ce 14% ar folosi-o, iar aproape două treimi nici nu au auzit de ea.
Pe de altă parte, creşteri notabile se remarcă şi în studiile GfK din Europa, unde majoritatea vînzărilor în piaţa de device-uri portabile vin din zona de sănătate şi de fitness (aproape 60%) şi din cea reprezentată de ceasurile inteligente (peste 20%).

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut