Telemedicina pentru copii are succes în Cluj

Peste 8.000 de părinți au apelat în primul semestru al acestui an la serviciul de call center ALOPEDI 0364-917 destinat obținerii sfaturilor medicale pediatrice.

Numărul de apeluri s-a menținut crescut, lunar fiind înregistrate între 1.000 și 1.600 de solicitări. Cea mai aglomerată lună a fost ianuarie, când au existat 1.697 de apeluri, numărul acestora scăzând ușor în februarie și martie, când au fost înregistrate 1.415, respectiv 1.435 de solicitări.

Majoritatea apelurilor, cca. 70%, s-au finalizat cu recomandări de îngrijire la domiciliu a copilului bolnav și comunicarea semnelor de alarmă la apariția cărora este necesar consultul medical.

Principalele motive de solicitare a sfatului medical al profesioniștilor cu experiență în evaluarea telefonică a gravității stării copilului bolnav au fost febra, infecțiile respiratorii, diareea și vărsăturile.

În primele șase luni ale anului 2023 majoritatea apelurilor au provenit din județul Cluj iar 45,43% din alte județe, 95 de părinți români aflați în acel moment pe teritoriul altor țări solicitând, de asemenea, sprijinul medicilor care deservesc serviciul de call center pentru urgențe pediatrice.  „Este îmbucurător să vedem faptul că serviciul nostru de telemedicină continuă să își demonstreze utilitatea și eficiența. Cifrele vorbesc de la sine și dovedesc, o dată în plus, că părinții au încredere în sfaturile medicilor care deservesc serviciul de call center pentru urgențe pediatrice”, a declarat Alin Tișe președintele CJ Cluj.

Reamintim, în acest context, faptul că specialiștii recomandă părinților să țină cont de măsurile de prevenire a infecțiilor digestive și a traumatismelor, incidente care sunt, de obicei, mai frecvente în perioada vacanței de vară.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut