Sute de premii obținute de elevii clujeni la competiții naționale și internaționale

Anul școlar 2021-2022 a fost un an în care elevii clujeni au obținut rezultate frumoase nu doar la examenele naționale – Evaluarea Națională și Bacalaureat -, ci și la o serie de concursuri și olimpiade naționale și internaționale.

Conform celor declarate de inspectorul școlar general Marinela Marc în cadrul unei conferințe de presă desfășurate, miercuri, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Cluj, elevii clujeni au obținut, la etapele naționale ale olimpiadelor și concursurilor: 367 de premii I, 323 de premii II, 303 premii III, 1410 mențiuni, 16 premii speciale, 4 medalii de aur, 10 de argint, 27 de bronz, o Diplomă de Excelență. La etapele internaționale au obținut 4 premii I, un premiu II, 4 premii III, 4 mențiuni și 7 medalii de bronz.

„Sunt rezultate frumoase, care ne fac cinste și care reflectă munca tuturor celor implicați – elevi, cadre didactice, dar și personal didactic auxiliar, nedidactic și, totodată, autorități” – a spus Marinela Marc.

 O masă caldă în șase școli clujene

Inspectorul școlar general al IȘJ Cluj a amintit că, în anul școlar 2021-2022 s-au derulat o serie de programe guvernamentale prin care au continuat facilitățile oferite elevilor: transport, burse, rechizite școlare, programul Euro200, programul Masa caldă, care a fost derulat anul trecut în trei unități de învățământ, iar anul acesta, într-o primă etapă, a fost aprobat pentru șase unități de învățământ, urmând să se suplimenteze această listă.

„În urma discuțiilor pe care le-am avut cu Ministerul Educației, de comun acord am apreciat că nu este tocmai potrivit ca elevii din centrul Clujului să beneficieze de acest program (Masa caldă – n.n). Anul trecut în program a fost Liceul «Nicolae Bălcescu», a fost Colegiul Pedagogic și Colegiul de Servicii în Turism «Napoca». Așa le-am moștenit, cuprinse în program, dar am considerat că nu aici sunt cei mai «nefericiți» copii care să beneficieze de masa caldă, astfel încât, în acest an școlar vom avea șase unități de învățământ cu copii din zone defavorizate și care cred că se vor bucura de acest program. Sunt, în primul rând, școlile din zona de munte – Beliș, Mărișel, este liceul de la Huedin, pentru că acel liceu adună, de fapt, tot copiii din zona de munte, este liceul de la Gilău, care tot așa, adună copii din mediul rural. Colegiul «Napoca» a rămas pentru că este un liceu tehnologic, care are copii cazați în internat, tot așa, majoritatea din zone rurale, și Școala «Emil Isac». Inițial, propunerile noastre au fost pentru Școala Gimnazială «Traian Dârjan» și Școala Gimnazială «Nicolae Iorga» din Cluj-Napoca, cu elevi preponderent de etnie romă, dar ele sunt cuprinse, alături de alte școli, 39 de școli, într-un alt program al Ministerului Educației, programul de reducere a abandonului școlar, prin intermediul căruia vor beneficia și de masă caldă, și atunci ar fi fost o dublare a acestei facilități, pentru că ambele programe sunt susținute și din bani europeni” – a declarat inspectorul școlar general Marinela Marc.

Lipsă de profesori de fizică și informatică

Referindu-se la resursa umană necesară pentru buna funcționare a activității în școli, șefa IȘJ Cluj a declarat că, în prezent, instituția se confruntă cu lipsa resursei umane calificate pe anumite discipline – fizică, informatică. „Sunt domenii care încep să fie deficitare pentru că absolvenții acestor specializări aleg să meargă spre alt domeniu de activitate decât învățământul. Deocamdată încercăm să facem față situației, am apelat la colaborarea cu mediul universitar pentru a intra la cursurile noastre profesori asociați din învățământul superior, doctoranzi, masteranzi care își doresc să predea aceste discipline, dar vom vedea. Poate că dacă intră un pachet legislativ care să cuprindă mai multe facilități pentru cariera didactică, mai multe avantaje pentru stagiarii din învățământ și salarii mai mari, o normă diminuată și posibilitatea de a beneficia de mentorat, poate că va fi mult mai atractivă profesia și vom avea mai mulți tineri pe aceste specializări” – a mai spus Marinela Marc.

Alte subiecte abordate în cadrul conferinței de presă, și asupra cărora vom reveni, au vizat problemele existente la nivelul școlilor din zonele defavorizate, modificările legislative din ultima vreme, provocările noului an de învățământ etc.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut