Sub 20% dintre români cumpără lactate direct de la producători

Doar 18% dintre respondenţi declară că se duc direct la producătorii locali pentru a cumpăra lactate, în vreme ce majoritatea românilor (57%) preferă lanţurile de magazine.

Potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research despre consumul de lactate în rândul românilor, în medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceştia spun că au în medie un consum de lactate de 2-3 ori pe săptămână. Doar 6% dintre respondenţi spun că nu consumă niciodată produse lactate.
Dintre produsele preferate de români, pe primul loc se află laptele – consumat zilnic de o treime din români (33%). Alte produse incluse de români în alimentaţia lor zilnică sunt: iaurtul sau produsele de tip sana / chefir / lapte bătut (menţionate de 21%), untul (menţionat de 20%) şi brânza telemea (menţionată de 18%).

Datele Reveal Marketing Research arată că, în general, românii preferă să cumpere produse lactate din trade-ul modern (supermarketuri / hypermarketuri), în detrimentul magazinelor din proximitatea casei. Întrebaţi de unde preferă să cumpere fiecare categorie de produse lactate, în medie, 57% dintre respondenţi declară că preferă varianta supermaketurilor pentru aceste produse, comparativ cu doar 18% care spun că se duc la piaţă pentru a cumpăra lactate. Magazinele din apropierea casei sunt preferate în medie de 16% dintre români, iar doar 9% dintre respondenţi declară că nu cumpără deloc.
Aproape jumătate dintre români (49%) spun că, de obicei, cumpără lapte de la supermarket / hypermarket, iar 30% îl cumpără mai degrabă de la piaţă. Deşi lanţurile de magazine sunt preferate în cea mai mare măsură de români, un sfert dintre aceştia (25%) spun că preferă să cumpere smântână, de exemplu, direct de la un producător local.

Sunt preferate promoțiile ”la cantitate”

Întrebaţi cât de loiali sunt atunci când vine vorba despre alegerea produselor lactate în general, 36% dintre români au spus că obişnuiesc să cumpere mereu acelaşi brand, indiferent de promoţiile de la raft. Pe de altă parte, 46% dintre respondenţi afirmă că alternează aceleaşi branduri, în funcţie de promoţiile găsite în magazin. În schimb, doar 12% dintre români spun că îşi fac aprovizionarea cu produse lactate, în funcţie de promoţiile de la raft şi nu cumpără mereu aceleaşi brand. Un procent de doar 6% dintre respondenţi spun că se uită la alte criterii atunci când fac cumpărăturile de lactate şi nu achiziţionează aceeaşi marcă. Alegerea lor este influenţată de reclame, ambalaje atractive sau de ingredientele produsului respectiv din categoria lactatelor.
Întrebaţi care sunt pachetele de lactate cele mai atractive pentru români, în medie, cei mai mulţi dintre aceştia (53%) au spus că preferă pachetele de cantitate, de tipul primeşti 20% în plus pentru acelaşi preţ. Pe locul al doilea se află pachetele cu acelaşi produs (de exemplu, 3+1 gratis, 1+1 gratis) care au fost menţionate în medie de 37% dintre respondenţi. Mai puţin atractive sunt pachetele complementare (de exemplu, lapte + cereale) – doar 10% în medie dintre români au selectat acest răspuns.

Pandemia nu a modificat radical preferințele

Studiul şi-a propus să investigheze şi schimbările aduse de pandemie în ceea ce priveşte criteriile de alegere a produselor lactate. Pentru 60% dintre respondenți noul context nu a adus schimbări în comportamentele lor de achiziţie. Ei declară că în continuare cumpără aceleaşi produse lactate ca înainte de izbucnirea pandemiei. Restul de 40% declară că au avut loc nişte schimbări – 36% spun că pe lângă produsele pe care le cumpărau şi înainte, adaugă în coş şi produse pe care le consideră mai sănătoase iar 4% declară că acum cumpără alte produse decât înainte – produse considerate a fi mai sănătoase.

Unul din trei români nu cumpără margarină

Conform studiului, produsul evitat în cea mai mare măsură este margarina (care nu este un produsă din lapte, dar, probabil, este percepută ca un înlocuitor pentru unt) – 30% dintre respondenți declară că nu mănâncă niciodată acest produs. Cei mai în vârstă, persoanele peste 60 de ani, sunt cei care spun în cea mai mare măsură că nu preferă margarina – aproape jumătate (49%) au selectat această opţiune.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut