Studiu: Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?

Societatea Academică din România va lansa joi, 3 iunie, în cadrul unui eveniment online, studiul „Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?”, realizat împreună cu Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES și cu sprijinul Friedrich-Ebert-Stiftung România.

Studiu a fost realizat „având în vedere faptul că, în urma procesului de aderare a României la Uniunea Europeană, fenomenul meditațiilor nu a fost supus unei mapări naționale, dar nici nu a fost supus unei interogații în vederea identificării cauzelor și efectelor”.

„De la cauzele extinderii fenomenului meditațiilor la impactul acestora asupra sistemului de învățământ de masă, la respectarea principiilor de etică și deontologie ale profesorilor și până la utilizarea meditațiilor pentru a articula și verigile slabe în procesul de învățare, mult mai slăbite pe fondul unui sistem educațional digital inaccesibil, sunt o serie de date ale problemei care trebuie supuse atenției decidenților, astfel încât dreptul la educație de calitate pentru toți copiii să fie respectat” – spun inițiatorii studiului.

Potrivit acestora, cercetarea, care va fi lansată săptămâna viitoare, a fost realizată, pe eșantioane naționale, atât în rândul părinţilor, cât și în rândul elevilor din clasele V – XII și răspunde următoarelor întrebări: Care este procentul elevilor care au luat meditații în primul an școlar din pandemie? Care sunt disciplinele la care elevii simt nevoia pregătirii particulare suplimentare? Care sunt motivele pentru care părinții aleg să își trimită copiii la meditații și care sunt rațiunile elevilor pentru care doresc să se pregătească suplimentar, prin meditații? Care este costul mediu al unei ședințe de pregătire particulară și care este valoare lunară pe care părinții ajung să o plătească pentru a susține pregătirea școlară suplimentară a copiilor? Cu cine fac elevii meditații: profesor de la clasă/ profesor din afara propriei școli? Este sistemul meditațiilor private, așa cum funcționează în prezent, discriminatoriu?

Toate acestea vor fi prezentate în cadrul evenimentului online de lansare a studiului, care va avea loc în 3 iunie, de la ora 12:00, prin intermediul platformei Zoom și va fi transmis live pe pagina Societății Academice din România, dar și a proiectului „Școli curate”.

Pagina evenimentului poate fi accesată pe  www.facebook.com/events/3993942894028746

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut