Structura anului școlar 2021-2022, aprobată de MEC, nemulțumește elevii

Consiliul Național al Elevilor critică ”cu fermitate” decizia Ministerului Educației privind structura anului școlar 2021-2022, aprobată marți, despre care afirmă că nu a fost supusă dezbaterii publice, nesocotind-se, astfel, opiniile reprezentanților societății civile.

„La momentul de față, majoritatea unităților de învățământ preuniversitar din România nu dispun de unități de aer condiționat. Astfel, organizarea cursurilor până la mijlocul lunii iunie (începutul lunii iulie, pentru elevii din învățământul profesional și tehnic) afectează în mod direct calitatea actului educațional, elevii și profesorii fiind nevoiți să participe la cursuri în condiții de disconfort termic semnificativ. De aceea, este absolut  necesar ca anul școlar să înceapă în prima zi de luni din septembrie 2021, astfel încât cursurile, sesiunile practice din învățământul tehnic, profesional și vocațional, dar și examenele naționale să se desfășoare în condiții optime. Mai mult, fragmentarea semestrului I creează confuzie în sistem și generează fenomenul «goana după note». De aceea, susținem decizia ca semestrul I să se încheie înainte de începerea vacanței de iarnă, însă atragem atenția asupra unei structuri inegale și dezechilibrate a semestrelor, întrucât semestrul I este compus din 14 săptămâni de cursuri, iar cel de-al II-lea din 20 de săptămâni” – arată CNE.

„Aprobând o astfel de structură, ministerul își asumă, practic, o fragmentare  extremă a anului școlar și un dezechilibru semnificativ între semestre. Atragem atenția că o astfel de măsură a fost aprobată și în timpul ministeriatului Ecaterinei Andronescu, iar la acel moment, atât elevii, cât și părinții și profesorii s-au poziționat puternic împotriva unei astfel de inițiative. Solicităm ministrului Educației să acționeze cu responsabilitate și să nu amâne începerea anului școlar în mod nenecesar. Acest lucru va  conduce la încheierea cursurilor la începutul lunii iunie/ mijlocul lunii iulie (pentru elevii din învățământul profesional), în condiții de disconfort termic extrem. Nu asta înseamnă educație de calitate”, declară Rareș Voicu, președintele CNE

„Având în vedere nevoia de organizare logică a arhitecturii anului școlar viitor”, CNE prezintă public proiectul de structură a anului școlar 2021- 2022, pe care l-a înaintat și Ministerului Educației, spre analiză, astfel:

Semestrul I – 16 săptămâni. Cursuri: luni, 6 septembrie 2021 – miercuri, 22 decembrie 2021; vacanță pentru grădinițe și clasele primare: sâmbătă, 23 octombrie – duminică, 31 octombrie 2021; vacanță de iarnă/ intersemestrială: joi, 23 decembrie 2021 – duminică, 9  ianuarie 2022;

Semestrul al II-lea – 18 săptămâni. Cursuri: luni, 10 ianuarie – joi, 14 aprilie 2022; vacanță de primăvară: vineri, 15 aprilie – duminică, 1 mai 2022; cursuri: luni, 2 mai – vineri, 3 iunie 2022; vacanță de vară: sâmbătă, 4 iunie  – data din septembrie 2022 la care încep cursurile anului școlar 2022 – 2023.

De asemeni, reprezentanții elevilor propun ca, pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar să aibă 32 de săptămâni de cursuri și să se încheie la data de 20 mai 2022, iar pentru clasa a VIII-a, anul școlar să aibă 33 de săptămâni de cursuri și să se încheie la 27 mai 2022.

***

Potrivit Ordinului ministrului Educației privind structura anului școlar 2021 – 2022, cursurile se vor derula pe parcursul a 34 de săptămâni, începând cu data de 13 septembrie. Semestrul I va avea 14 săptămâni de cursuri, din 13 septembrie până în 22 decembrie 2021, iar semestrul al II-lea 20 de săptămâni, din 10 ianuarie până în 10 iunie 2022.

În semestrul I, în perioada 25 – 31 octombrie, elevii claselor din învățământul primar și copiii din grupele de preșcolar sunt în vacanță. Vacanța de iarnă este programată din 23 decembrie 2021 până în 9 ianuarie 2022. În semestrul al II-lea, vacanța de primăvară va fi în perioada 15 aprilie – 1 mai 2022.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut