Se așteaptă nominalizări pentru Gala „Profesorul Anului din Mediul Rural”

Cu puțin timp în urmă, Teach for Romania a dat startul nominalizărilor pentru prima ediție a Galei Profesorul Anului din Mediul Rural 2022, la care vor fi premiați profesorii care reușesc să demonstreze că „se poate chiar și acolo unde pare că e imposibil”.

Prin această competiție, Teach for Romania dorește să aducă „un plus de vizibilitate profesorilor din mediul rural care reușesc să creeze un loc primitor în care copiii învață de drag, nu de frică” – profesori „inspiraționali”, care se implică în școală și comunitate, cadre didactice cu o motivație puternică și care „schimbă fața sistemului de educație din România”.

„În România, 1 din 5 elevi din mediul rural abandonează școala și tot 1 din 5 elevi nu reușește să obțină media 5 la Evaluarea Națională. Procentul elevilor care obțin medii sub 5 este dublu în mediul rural comparativ cu cel urban. De altfel, peste 200.000 de copii suferă de bullying în școli, adică experimentează excludere, umilire, amenințări, violență fizică și verbală, iar jumătate din copiii României sunt la risc de sărăcie și excluziune socială, cu șanse reduse de a-și construi un viitor. Mai mult decât atât, datele Comisiei Europene menționează explicit apartenența la mediul rural ca factor de risc educațional, cu impact direct în abandon școlar, absenteism și rezultate școlare slabe. Dincolo de indicatorii vizibili privind nivelul ridicat de abandon școlar, performanțe academice foarte scăzute, violența, resursele limitate – invocate adesea când vine vorba despre școlile din medii vulnerabile – sunt provocări foarte specifice și complexe. Provocări pentru care profesorii din mediile dezavantajate reușesc să găsească soluții, sunt cadre didactice în mediul rural care reușesc să demonstreze că se poate, că inechitatea poate fi redresată” – spun inițiatorii proiectului.

„La Teach for Romania am văzut, în cei 8 ani de lucru la firul ierbii în comunitățile vulnerabile, atât de mulți dascăli cu vocație, care pun pasiune și creează un mediu școlar incluziv, creativ, echitabil pentru elevii lor. Știm cât e de greu și frustrant, dar mai știm și cât e de împlinitor atunci când vedem rezultate. Evenimentul pe care îl dedicăm acestor oameni implicați vine ca semn de recunoștință și mulțumire că nu renunță să creadă în potențialul elevilor, că își doresc să ajungă la fiecare în parte, le creează contexte de învățare adaptate și le oferă șansa la un viitor mai bun prin educație. Acești profesori merită să iasă din anonimat, iar efortul, dăruirea și perseverența lor să fie recunoscute”, declară Iulia Pielmuș, director executiv Teach for Romania.

Pentru Gala Profesorul Anului din mediul rural 2022 poate fi nominalizat orice cadru didactic (învățător, profesor, consilier școlar) care este sau a fost angajat într-o școală din mediul rural. Propunerile de candidaturi pot fi făcute de către elevi, părinți, membri ai comunității, colegi de cancelarie sau inspectori școlari, profesori metodiști sau alți specialiști din educație, până la data de 27 februarie 2022, ora 23:59, pe site-ul: https://teachforromania.org/echitateineducatie.

Categoriile de nominalizare sunt: Prevenirea abandonului școlar; Dezvoltarea literației; Dezvoltarea abilităților socio-emoționale; Dezvoltarea leadership-ului la elevi; Implicarea în comunitate.

Pentru fiecare categorie, un juriu format din 5 persoane va evalua fiecare candidatură și va oferi un punctaj pe baza grilei de evaluare. Din juriu vor face parte: reprezentanți ai societății civile, experți în educație, reprezentanți ai sectorului business, elevi, parteneri instituționali, parteneri media, profesori sau alumni susținuți de Teach for Romania.

Primele 3 candidaturi, conform punctajului, din fiecare categorie, vor fi documentate în teren pentru a verifica validitatea informațiilor furnizate. Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul unui eveniment organizat la Iași, în 24 martie – precizează organizatorii.

***

Teach for Romania este o organizație nonguvernamentală care recrutează și pregătește oameni valoroși să devină profesori și învățători în școlile publice din România, pornind de la cele mai dificile comunități.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut