Șase trotinete ridicate pe zi, la Cluj-Napoca

În curând vine primăvara și orașul va fi împânzit de trotinetiști. Nimic rău în asta, doar că foarte mulți dintre cei care aleg acest vehicul pe două roți, rapid și eficient, ce-i drept, nu cunosc regulamentul sau îl ignoră. Nu numai că circulă imprudent, dar și parchezează neglijent și în locuri nepermise sau mai rău , aruncă trotinetele direct în Someș.

Doar de la începutul anului, mai exact într-o lună și nici 20 de zile au fost ridicate 280 de astfel de trotinete. Ceea ce înseamnă șase trotinete ridicate de autorități pe zi. Cel mai grac este însă faptul că din cauza neatenției și neștiinței cu care sunt utilizate, se produc accidente.

„Am ridicat în 2022, 1600 de trotinete si peste 200 (280) in 2023. Din păcate Poliția Locală nu are alte competențe. Suntem primul oraș din Romania care are regulamet pentru trotinete.

Regulamentul este public și a fost mult timp în dezbatere și consultare publică. Firma trebuie să plătească 100 lei pentru fiecare trotinetă ridicată.

Da, e mult, (n.red numărul de trotinete ridicate de la începutul anului) în 2023, având în vedere că e perioadă de iarnă”, a declarat viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, pentru Făclia.

Peste 20 de accidente

Conform reprezentanților IPJ Cluj, în anul 2022 au fost înregistrate 24 de accidente rutiere în care au fost implicati bicicliști/trotinetiști.

La nivelul județului, polițiștii rutieri actionează pentru informarea acestei categorii de participanți la trafic, în scopul prevenirii implicării lor în accidente rutiere.

Anul trecut, polițiștii din cadrul Poliției municipiului Cluj-Napoca – Biroul Rutier, alături de cei ai Poliției Locale Cluj-Napoca au derulat o campanie de prevenire și informare a utilizatorilor de trotinete electrice și biciclete, asupra regulilor de circulație pe care trebuie să le respecte.

În acest context, polițiștii reamintesv în primul rând că trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista pentru biciclete, iar în lipsa acestei piste, vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h, iar viteza maximă admisă pentru trotinetele electrice este de 25 km/h.

Regulamentul există de aproximativ 2 ani, dar câți îl cunosc?

La momentul apariției acestor trotinete, în 2020, s-a creat un adevărat haos în oraș în ce privește utilizarea lor. Astfel că municipalitatea clujeană a elaborat un proiect de Regulament prin care se stabilesc condițiile de utilizare a domeniului public de către operatorii de flote de trotinete electrice și utilizatorii acestora, în limitele competențelor și atribuțiilor autorității publice locale, pentru ca circulația în municipiu să se desfășoare în condiții de siguranță pentru toate categoriile de participanți la trafic.

Prin acest regulament care s-a aflat în dezbatere publică o vreme, se stabilesc, inclusiv, o serie de obligații în sarcina operatorilor de flote de trotinete electrice cu privire la asigurarea unor cerințe de calitate și siguranță în activitatea desfășurată, relația cu autoritatea publică locală și condițiile financiare. Regulamentul elaborat de către Primăria municipiului Cluj-Napoca este în concordanță cu dispozițiile similare stabilite de către autoritățile publice din alte orașe europene, Paris și Bruxelles.

Anca M. COLIBĂȘANU

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut