S-a decis cine va construi tunelul de la Meseș

Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Leader) – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. va construi secțiunea de autostradă „Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău” – cu tunel de 3 kilometri la Meseș.

Și asta după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a decis că Asocierea Makyol-Ozaltin ar avut cea mai bună ofertă tehnică, preșul reprezentând 55 la sută.

Constructorul Makyol, unul dintre cei șapte ofertanți ai contractului pentru lotul Poarta Sălajului – Zimbor – Nușfalău al Autostrăzii Transilvania, a contestat la începutul lunii februarie la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor o solicitare a CNAIR privind oferta financiară. Pe 23 ianuarie 2024, CNAIR a finalizat evaluarea ofertelor tehnice iar până la finalul lunii februarie trebuia să finalizeze evaluarea financiară a ofertelor.

CNCS a dat însă câștig de cauză companiei turce. Admite contestația și dispune remedierea”, a decis CNSC vineri, 15 martie 2024.

Contractul „Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău”, are o valoare maximă la  8.847.104.999 de lei, fără TVA.

Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,8 km).

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut