Românii cumpără on-line chiar și flori

Tranzacţiile electronice efectuate de români pentru achiziţiile de flori, cu ocazia Valentine’s Day, Dragobete, 1 şi 8 Martie, au depăşit 4,1 milioane de lei, în creştere cu 40% faţă de cumpărăturile din 2022.

Datele prezentate de un furnizor de servicii şi tehnologie de plată, arată că, până în 8 Martie, cumpărătorii români au realizat aproximativ 36.000 de tranzacţii electronice în florării, iar cele mai multe plăţi cu cardul s-au înregistrat în ziua de 8 Martie (5.657), de Valentine’s Day (2.273), în zilele de 7 Martie (2.178), 1 Martie (2.024), 28 februarie (981) şi de Dragobete (900). În total, în cele şase zile, românii au plătit peste 1,6 milioane de lei comercianţilor de flori, echivalentul a 40% din valoarea tuturor tranzacţiilor electronice realizate la florării, în 2023.
Datele înregistrate de compania Global Payments în zilele precedente acestor sărbători relevă că românii au început să cumpere flori cu cel puţin o zi mai devreme. Astfel, comparativ cu anul trecut, în perioada aniversării Zilei Internaţionale a Femeii (7 – 8 martie), numărul tranzacţiilor a crescut cu 30%, valoarea acestora fiind de aproximativ un milion de lei, în cele două zile.
Din calculele realizate de companie, în medie, un cumpărător român a achitat cu cardul 127 de lei pentru un buchet de flori, cu doi lei mai mult decât anul trecut, respectiv cu 13 lei peste plățile din 2021.
De Valentine’s Day, numărul tranzacţiilor electronice a crescut cu 27% față de anul trecut, în perioada 11-14 februarie, înregistrându-se 3.539 de operaţiuni, în valoare de aproape 400.000 de lei. De Dragobete (24 februarie), numărul tranzacţiilor s-a majorat cu 57%, iar de Mărţişor au fost cu 43% mai multe comenzi de flori achitate cu cardul, fiind înregistrate 3.005 tranzacţii, în valoare de peste 328.000 de lei.
„Cel mai bun an pentru comercianţii de flori a fost 2021, când s-au înregistrat aproximativ 10.500 de tranzacţii electronice doar în zilele de 7 şi 8 martie, în valoare de aproape 1,2 milioane de lei. De Mărţişor (28 februarie, 1 martie) s-au mai făcut încă 6.244 de tranzacţii, în valoare de peste 575.000 de lei, iar de Dragobete şi Valentine’s Day alte 4.850 de tranzacţii, în valoare de peste 440.000 de lei. În total, în aceste patru perioade de sărbătoare din 2021, Global Payments a înregistrat plăţi cu cardul în valoare de peste 2,2 milioane de lei”, se arată în comunicatul citat.
De remarcat că începutul acestui an a adus un număr sporit de solicitări de soluţii de plată cu cardul din partea comercianţilor, generat de modificările aduse Legii Cashback, care privesc introducerea terminalelor electronice de la 1 ianuarie 2023 pentru firmele cu încasări anuale în numerar de peste 10.000 de euro (50.000 de lei). Global Payments a înregistrat, doar în luna ianuarie a acestui an, de 7 ori mai multe solicitări de instalare POS-uri şi software pentru acceptarea plăţilor cu cardul, decât în aceeaşi lună din 2022. Şi în februarie s-a păstrat un trend ascendent al interesului pentru transformarea digitală a firmelor mici şi medii din România, înregistrându-se un număr dublu de solicitări, faţă de aceeași lună din 2022. Jumătate dintre clienţi au optat pentru soluţia de plată GP tom, care transformă telefonul mobil într-un terminal de plată, datorită costurilor reduse de administrare şi distribuţiei geografice. Cele mai multe solicitări din luna februarie 2023 au venit din Bucureşti şi din judeţele Constanţa, Bihor, Mureş, Braşov şi Prahova.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut