Românii continuă să prefere achizițiile online

Românii cheltuie în medie cu 9,2% mai mult pentru un coş de cumpărături în online faţă de anul trecut şi preferă cumpărăturile de pe mobil.

O analiză realizată de o companie de tehnologie arată că se observă o păstrare a trendului de cumpărare preponderent online, tendinţă puternic accelerată de pandemie, cu o preferinţă pentru cumpărăturile realizate de pe mobil, dar şi o creştere a valorii coşului de cumpărături. Conform analizei, în perioada ianuarie – aprilie 2021, 66,4% din vânzări s-au realizat de pe mobil, în vreme ce 33,1% de pe desktop. Totodată, românii cheltuie cu 9,2% mai mult pentru un coş de cumpărături în magazinele online, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar valoarea medie a coşului a ajuns la 49,89 euro fără TVA.
În privinţa dispozitivului de pe care se face comanda online, valoarea medie a comenzii de pe mobil se situează la 43,47 euro fără TVA, în creştere cu 7% faţă de anul trecut, în timp ce valoarea medie a comenzii de pe desktop creşte cu 12% şi ajunge la 62,72 euro fără TVA.
De asemenea, se onservă o creştere a numărului de click-uri în magazinele online: 20,3 milioane de click-uri au fost înregistrate în platforma 2Performant.com în primele patru luni din 2021, în vreme ce numărul total al tranzacţiilor intermediate prin platformă în perioada ianuarie – aprilie a acestui an se ridică la peste 357.000. Şi specialiştii în digital care promovează şi aduc vânzări magazinelor online şi-au sporit comisioanele: 2.392 de specialişti în digital au câştigat 1,2 milioane de euro din comisioane.
Analiza datelor din platforma 2Performant.com arată că în primele patru luni ale acestui an cea mai mare proporţie din traficul total pe desktop s-a înregistrat la ora 00:00 în zilele de marţi (1,6%) şi ora 11 dimineaţa în zilele de marţi (1,4%), în timp ce pe mobil, între orele 21 şi 22 din zilele de duminică s-a înregistrat cea mai mare proporţie din trafic, respectiv 2,5%. Cele mai multe vânzări pe mobil au loc în zilele de luni, marţi şi duminică la ora 21, în timp ce pe desktop ziua de marţi înregistrează cea mai mare proporţie din vânzări, în special între orele 11 şi 15.
Privind timpul necesar de la accesarea magazinului online şi până la efectuarea unei achiziţii, 65% dintre cumpărături au avut loc în mai puţin de 24 de ore de la vizitarea magazinului online.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut