Românii cheltuie anual 250 de milioane de euro pe cafele și sucuri din automate

„În România există în prezent 120.000 de vendomate, iar în oraşele mari produsele sunt achitate în proporţie de 70% cu cash. Dacă vorbim de oraşele mici sau sate şi comune, ponderea plăţilor cu cash este covârşitoare, de 85%.”, susţine compania de software Creasoft IT. Printre cei mai mari operatori din această industrie se află companiile Tchibo, Nestle, Strauss, Dallmayer, Nova Promt, O’Fresh, Dair, IPC Vending şi Nordexim.

Bonul mediu al tranzacţiilor din vendomate este de doi lei pentru cafea/ băuturi calde, iar la snack-uri sau alte produse, consumaţia medie este în jur de 7 lei/ tranzacţie. Băuturile calde (cafeaua), snack-urile, sandwich-urile, băuturile răcoritoare sunt printre cel mai bine vândute produse în vendomate şi, mai nou, jucăriile şi serviciile de spălătoriile auto în regim self service sunt produse şi servicii achitate prin vendomate, dar nu există o estimare a încasărilor.
Un POS costă între 220 euro (POS-uri de interior) şi 300 de euro (cele de exterior), iar un încasator de bancnote sau de monede costă între 180 euro /încasator entry level şi ajunge la 350 euro /încasator performant.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut