RMB Inter Auto sărbătorește trei decenii cu un nou concept de showroom

RMB Inter Auto a sărbătorit, joi, 5 octombrie, 30 de ani de activitate prin inaugurarea noului concept de showroom pentru piața locală MAR20X, bazat pe patru piloni: design, arhitectură, procese orientate către client și îmbunătățiri digitale. Numeroase personalități ale mediului de business, administrativ, academic, bancar, medical și cultural au fost prezente la evenimentul de la sediul companiei de pe Calea Turzii din Cluj-Napoca.

Invitații, muzica de calitate și, bineînțeles, mașinile Mercedes-Benz au creat o atmosferă cu totul specială la showroom-ul RMB Inter Auto.

Gazda evenimentului de sărbătorire a celor trei decenii de activitate a showroom-ului fondat de fostul ministru și vicepremier Ioan Rus a fost omul de televiziune Cătălin Ștefănescu, realizatorul emisiunii „Garantat sută la sută” de la postul public de televiziune.

Drumul parcurs de RMB Inter Auto: de la S Class făcut în anii 70 la Maybach (S Class-S580)

Ioan Rus a luat cuvântul în cadrul ceremoniei de inaugurare, ocazie cu care a ținut să prezinte etapele și transformările pe care le-a parcurs compania.

Cei 30 de ani înseamnă drumul de la S Class făcut în anii 70 la Maybach (S Class-S580) care încălzește supă și face și ceai, dacă e nevoie, pentru proprietarul său. Acest drum l-am parcurs și noi. Când am înființat această firmă eram doi angajați, eu și cu Tavi(Octavian Sălăjan-n.r.)-doi cetățeni. De la acești doi cetățeni am ajuns să fim o firmă care, dacă vă uitați în clasamentul național, se situează printre primele 1000 de firme care au o cifră de afaceri de peste 50 de milioane de euro anual. Am vândut peste 25.000 de mașini în acești ani și am dat în acest interval de timp peste 50 de milioane de euro impozite și taxe, la domnul Tișe, la domnul Boc, la guvernanții noștri și așa mai departe. Vom da și în continuare. Cum a evoluat această firmă? La un moment dat, am avut primul Mercedes cu cutie automată. Firma era în curtea unde locuiam și nu am știut să rezolvăm problemele. Mai târziu, la foarte scurt timp, Banca Dacia Felix, Dumnezeu s-o ierte, și-a cumpărat primul S Class din Cluj pe care l-a ținut într-un subsol. Avea deja primele dotări cu electronică și nu am mai știut să-l pornim. Am încasat de la Dacia Felix 100 de lei pentru constatare și am plătit 3000 de mărci germane la reprezentanța Mercedes de la Budapesta ca să pornească Mercedesul. Atunci am realizat că nu e de joacă cu treaba asta și am înființat în 1992-1993 prima școală privată din România de mecanici auto, tinichigii auto, vopsitori auto. În câțiva ani am format sute de mecanici, pe unii i-am angajat noi, iar alții și-au găsit de lucru la celelalte reprezentanțe auto.

După aceea ne-am dat seama că nu e de joacă nici cu inginerii și, împreună cu colegii de catedră, am înființat Secția de autovehicule rutiere care mai târziu a devenit Facultatea de autovehicule rutiere în cadrul UTCN.

Dacă vă închipuiți că a fost un drum ușor vă înșelați amarnic. Când am cumpărat acest teren, prin 90, și în dreapta, și în stânga erau oi, și vaci, și miei”, a povestit Ioan Rus despre cum a evoluat compania RMB Inter Auto.

Între 200 și 300 de mii de euro investiți anual în formare continuă

Omul de afaceri a explicat că în prezent firma are peste 200 de salariați, dintre care 70 la sută sunt cu studii superioare. „Unii doctoranzi, alții doctori, toți salariații absolvind fie Academia Mercedes sau toate celelalte tipuri de școlarizări astfel încât toți salariații au atestatele necesare și suficiente și care prin cunoștințele pe care le au se pot angaja oriunde și oricând. În același timp, vreau să vă spun că de la noi nu a plecat nimenea, niciodată, excepție când cineva s-a căsătorit în alt oraș și a trebuit să plece. Avem 20 la sută salariați cu peste 20 de ani vechime și avem și cu peste 30 de ani vechime. Avem și cu zece ani vechime, iar 45 la sută dintre angajați sunt în primii cinci ani de activitate. Aproape toți salariații noștri sunt absolvenți ai unor universități clujene. Asta ne face să credem că învățământul superior clujean își face datoria.

De asemenea, pentru cursurile de formare continuă, în această firmă, cheltuim între 200 și 300 de mii de euro anual.

Pe partea de service avem 100.000 de ore pe an, asta înseamnă că ne apropiem de 10.000 de ore pe lună. O reparație reprezintă 33 la sută valoarea manoperei iar restul constituie valoarea pieselor de schimb. Dacă fiecare reparație se face într-o oră, înseamnă 10.000 de clienți pe lună. Din trei în trei zile intră camioanele cu piese de schimb necesare și suficiente pentru a face zece mii de ore de reparații. Cineva le inventariază, le scoate în service, cineva la facturează, cineva le urmărește, cineva dă garanție pe activitatea respectivă. E o activitate extrem de complexă. Inter Auto reușește să facă acest lucru cu 200 de salariați cu o medie de vârstă sub 40 de ani, extrem de determinați, extrem de competenți și extrem de competitivi, de care eu, fără nicio îndoială, sunt mândru”, a spus Ioan Rus.

Ioan Rus a mai arătat că, pe parcursul celor trei decenii, RMB Inter Auto s-a implicat intens în viața comunității, sprijinind Opera Română, Filarmonica Transilvania, sistemul medical dar și activitatea sportivă.

Aș dori să-i mulțumesc și celuilalt acționar, domnului Ion Țiriac. Din păcate nu a putut fi aici. Existența acestei firme și a celor doi proprietari, el (Ion Țiriac-n.n) în primul rând și eu al doilea, m-a făcut să fiu unul dintre politicienii români, mai buni, mai slabi, nu are importanță, dar care nu a fost dependent de politică niciodată”, a mai punctat Ioan Rus.

Alin Tișe: Mediul de afaceri este principalul vector care a dus la dezvoltarea acestui județ

Prezent la eveniment, președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe s-a declarat onorat de faptul că ia parte la evenimentul de aniversare a celor trei de decenii de activitate a RMB Inter Auto și de inaugurare a noului concept de showroom.

Este onoare pentru mine că pot să fiu alături de oameni care au făcut performanță. La mulți ani și și felicitări pentru lucrurile extraordinare pe care le-ați făcut, pentru faptul că ați fost parte și sunteți parte la tot ceea ce însemnă Clujul astăzi. Din punctul meu de vedere consider că principalul motor care a dus la dezvoltarea acestui oraș au fost oamenii de afaceri care de-a lungul timpului au creat locuri de muncă, iar pentru mine ca președinte de Consiliu Județean un barometru esențial îl reprezintă în fiecare an TVA-ul, impozitul pe venit, impozitul pe profit pentru că de acolo se alimentează bugetul unui județ. Astăzi, dacă ar fi să trag o concluzie, aș spune că mediul de afaceri este principalul vector care a dus la dezvoltarea acestui județ. 30 de ani înseamnă mult, înseamnă puțin. Unii au cucerit lumea în 30 de ani, alți au creat, acum 137 de ani, acest automobil care a cucerit lumea. Pentru noi clujenii această firmă, alături de multe altele, și văd în sală foarte mulți oameni care au adus plusvaloare Clujului, și cred că împreună această comunitate a făcut ca astăzi Clujul să fie acolo unde merită. Și cred că suntem pe un drum prin care toți putem să avem o viață mai bună și să creștem nivelul de trai. Pe plan local, autoritățile publice fac tot ceea ce pot, dar au limite în a ajuta companii. Dar au totuși posibilitatea cel puțin. dacă nu ajută. să nu încurce”, a punctat Alin Tișe.

RMB Inter Auto, 30 de ani în cifre

200 de angajați, peste 25.000 de autovehicule livrate, reprezentând un sfert din autovehiculele din piața de referință, înmatriculate acum în Cluj-Napoca. Reprezentanți autorizați pentru șase dintre cele mai importante branduri auto din lume. Opt ateliere de reparații.

Peste două milioane de ore de manoperă prestate, adică peste 1.000 de ani. A contribuit la bugetele locale și consolidate cu peste 50 milioane de euro. Cifra de afaceri cumulată depășește 700 de milioane de euro.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut