RetuRO a lansat campania de informare pentru consumatori referitoare la funcţionarea Sistemului Garanţie-Returnare în România

RetuRO, compania care administrează Sistemul Garanţie-Returnare (SGR), a lansat o campanie media extinsă cu scopul de a informa cât mai bine consumatorii şi de a le explica importanţa şi beneficiile acestui program.

Conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES, Sistemul Garanţie-Returnare va fi lansat la data de 30 noiembrie 2023, iar campania de informare „Hora Reciclării” detaliază paşii pe care românii trebuie să-i urmeze în procesul de returnare al ambalajelor şi de recuperare a garanţiei.

Noua campanie de comunicare îşi propune nu doar să anunţe intrarea în vigoare a Sistemului Garanţie-Returnare şi să invite românii să adopte noile măsuri de reciclare, ci şi să educe publicul cu privire la rolul şi importanţa lor în asigurarea unui mediu mai curat şi mai verde.

„Cea mai valoroasă investiţie pe care o putem face fiecare dintre noi este aceea într-un viitor mai verde şi mai curat. Cu lansarea Sistemului Garanţie-Returnare, ne angajăm să construim o ţară în care ambalajele nu mai reprezintă o povară pentru mediul înconjurător, ci devin o oportunitate de a ne angaja în acţiuni cu adevărat benefice pentru planetă. Fiecare pas pe care îl facem împreună, fiecare ambalaj returnat şi fiecare garanţie recuperată aduc o contribuţie semnificativă la protejarea mediului în care trăim. Suntem martorii unei transformări majore, iar fiecare dintre noi poate fi un agent al schimbării. Ştim că schimbarea necesită timp, răbdare şi înţelegere. De aceea, această campanie reprezintă doar începutul acestui proces educaţional. Pe măsură ce ambalajele pentru băuturi cu logo SGR vor ajunge progresiv pe rafturile a aproape 80.000 de comercianţi, în următoarele luni ale anului 2024, ne vom concentra pe creşterea conştientizării şi pe o înţelegere solidă a modului în care funcţionează Sistemul de Garanţie Returnare”, a declarat Gemma Webb, CEO şi preşedinte al Directoratului RetuRO.

La rândul său, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet, a subliniat că fiecare etapă în dezvoltarea Sistemului de Garanţie Returnare „ne apropie tot mai mult de viitorul pe care ni-l dorim pentru România” şi şi-a exprimat încrederea că, începând cu al treilea an de funcţionare, eficienţa sistemului va depăşi 95%.

„Mai avem doar 45 de zile înainte ca această iniţiativă să devină o oportunitate concretă de efort colectiv şi de a aduce o schimbare semnificativă în modul în care gestionăm deşeurile şi protejăm mediul.(…) acesta este, probabil, cel mai mare şi cel mai important pas legat de gestionarea deşeurilor din România din ultimii 30 de ani. Credem că această iniţiativă ne va fi utilă, atât ca indivizi cât şi ca naţiune, mai mult decât ne putem imagina. Românii doresc să adopte Sistemul Garanţie-Returnare, să înţeleagă cum funcţionează şi cum să-l utilizeze. Reacţia societăţii civile este primul semnal pe care l-am primit şi care ne confirmă că facem un pas hotărât în direcţia corectă pentru România. Pentru români, acest sistem este foarte simplu, în esenţă. Fiecare cetăţean care contribuie prin returnarea unui ambalaj de băuturi joacă un rol vital în succesul acestei iniţiative. Acesta este un instrument important, un angajament asumat cu pasiune. Această iniţiativă nu reprezintă doar o politică, ci este un proiect din suflet. Este o viziune pentru un viitor mai verde şi mai curat, şi suntem cu toţii chemaţi să ne implicăm. Dincolo de Sistemul Garanţie-Returnare, mi-aş dori ca fiecare român să înţeleagă că nu plăteşte doar 50 de bani pentru un ambalaj simplu, ci că aceasta reprezintă, de fapt, garanţia unui viitor mai bun”, a spus ministrul Mediului.

Prin această campanie media, RetuRO îşi doreşte să asigure o prezenţă considerabilă a mesajelor cheie pentru toate categoriile de audienţă şi prin toate canalele de comunicare, inclusiv televiziune, radio, mediul online, social media, OOH, evenimente şi altele, se menţionează în comunicat.

Campania va fi urmată de lansarea efectivă a Sistemului Garanţie-Returnare în 30 noiembrie 2023, care se va concentra pe formarea obiceiului de returnare şi colectare a ambalajelor în rândul consumatorilor.

RetuRO Sistem Garanţie Returnare SA este o companie ce funcţionează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR.

Compania a fost creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).

RetuRO, administratorul SGR, funcţionează cu finanţare exclusiv privată şi are rolul de a asigura transparenţa asupra cantităţilor de ambalaje pentru băuturi puse pe piaţă şi returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deşeurilor de ambalaje, în vederea atingerii ţintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut