Peste 9.200 de apeluri înregistrate la numărul 119, destinat semnalării cazurilor de abuz, exploatare și neglijare a copilului

Peste 9.200 de apeluri s-au înregistrat la numărul unic 119, destinat semnalării cazurilor de abuz, exploatare și neglijare a copilului, în primele două săptămâni de la lansarea sa, pe 5 ianuarie, potrivit unui comunicat transmis AGERPRES de Mădălina Turza, consilier de stat în Cancelaria premierului Nicolae Ciucă. Dintre cele 9.265 de apeluri, 6.196 au fost de verificare a funcționalității numărului.

Echipele mobile ale direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului au efectuat 81 de „misiuni de urgență” pe teren. Un număr de 1.706 de situații de risc la adresa copiilor au fost soluționate prin consiliere, referire către servicii de specialitate, mediere sau intervenție în regim de urgență. La nivel național sunt în lucru 1.804 de cazuri; se derulează anchete sociale, monitorizări, servicii de consiliere și intervenție.

De asemenea, în aceeași perioadă, operatorii call-center din cadrul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului au efectuat 3.813 de reapelări și transferuri către specialiști pentru consiliere ori echipe mobile pentru rezolvarea situațiilor sesizate.

Principalele probleme semnalate de copiii și adulții care au apelat numărul 119 vizează abuzul fizic, emoțional, sexual, neglijarea, bullying și cerșetorie. La acestea se adaugă o serie de sesizări sau solicitări de informații în legătură cu diferite drepturi ale copiilor: tutela, eliberarea actelor de identitate, dreptul la pensie alimentară, alocație etc.

Numărul unic 119 beneficiază de o infrastructură tehnică complexă și de resurse umane. La nivelul fiecărui județ, în direcțiile generale de asistență socială și protecție a copilului există un birou de operatori call-center care funcționează în regim de permanență. Peste 100 de specialiști – psihologi, asistenți sociali – fac parte din echipele mobile de intervenție, iar apelurile telefonice beneficiază de localizare, identificare și înregistrare.

De asemenea, softul pus la dispoziție de Serviciul de Telecomunicații Speciale permite monitorizarea în timp real a activității operatorilor și a modalităților de soluționare a cazurilor.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut