Peste 9.000 de apeluri la ALOPEDI 0364-917, în primul semestru al anului

În primul semestru al acestui an, serviciul de call center ALOPEDI 0364-917 a fost apelat de 9.244 de părinți, aproape dublu față de primele șase luni ale anului trecut, când s-au înregistrat 4.905 apeluri – relevă datele unei analize realizate de președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii, care gestionează serviciul.

Conform analizei, se remarcă o creștere a numărului de apeluri telefonice începând cu luna aprilie a.c., în iunie înregistrându-se 1.686 de apeluri, majoritatea pentru probleme ce necesitau doar sfat medical.

Peste 73% dintre apeluri s-au finalizat cu recomandări de îngrijire la domiciliu a copilului bolnav, nemaifiind necesară deplasarea la unitatea de primire a urgențelor sau la o altă unitate medicală. Pentru 723 de copii a fost recomandat consultul medical imediat, în primele două ore de la apel, iar în 14 cazuri a fost necesară intervenția Serviciului de Ambulanță.

Febra rămâne principalul motiv de solicitare a sfatului medical al profesioniștilor cu experiență în evaluarea telefonică a gravității stării copilului. 319 părinți au apelat ALOPEDI 0364-917 pentru copii diagnosticați cu COVID-19, majoritatea în ianuarie și februarie. Începând cu luna aprilie a crescut numărul apelurilor pentru probleme digestive, în iunie înregistrându-se 300 de apeluri pentru diaree, dureri abdominale sau vărsături și 225 de apeluri pentru probleme respiratorii.

Apelurile din primul semestru al acestui an au provenit atât din județul Cluj (53,35%) cât și din alte județe, dar și de la 150 de părinți români aflați în acel moment pe teritoriul altor țări.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut