Peditel 1791: Număr record de apeluri, în 2020

În perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2020, în contextul pandemiei, a stării de urgență și a recomandărilor oficiale de limitare a prezentărilor în camerele de gardă, exclusiv a urgențelor medicale pentru prevenirea infectării cu Sars-Cov2, medicii PEDITEL au asigurat asistență medicală pediatrică non stop, gratuit, pentru 83.355 de copii din țară și din diaspora.

„Pe fondul prevenirii infectării cu noul coronavirus, dublat și de nevoia de siguranță și confort, precum și a reducerii timpului de deplasare și așteptare în camerele de gardă, în 2020 Peditel a avut o creștere de 21,4% a numărului de apeluri, față de 2019, și de 1.217% față de 2014 – primul an de funcționare. Tot în 2020 a crescut numărul apelurilor zilnice la 229 și media apelurilor lunare la 6.946. Durata medie a apelului de fost de 6,5 minute, iar numărul total de minute vorbite a fost de 346.304,62” – relevă datele raportului de activitate al serviciului de telemedicină, pe 2020.

Conform aceluiași document, doar în perioada stării de urgență s-au preluat 24.032 apeluri.

37% dintre apeluri (30.841) au venit din mediul rural, iar 52.514 apeluri (63%) au provenit din orașe. Din totalul apelurilor, 7% (5.835) au fost din diaspora.

Cele mai mai aglomerate 3 zile din an au fost: 26 septembrie (479 apeluri), 17 octombrie (461 apeluri) și 10 octombrie (447 apeluri). În 7 zile din 2020 (20 și 26 septembrie, 10, 11 și 17 octombrie, 1 noiembrie și 26 decembrie) s-au preluat 3.062 apeluri.

Cele mai aglomerate 3 luni au fost: septembrie (10.294 apeluri), octombrie (10.195 apeluri) și noiembrie (9.495 apeluri).

Cele mai frecvente 3 probleme medicale pentru care au sunat părinții sunt: febră (26%), diaree (14%) și vărsături (9%).

Soluțiile medicale propuse de medicul Peditel au fost: sfat medical aplicabil acasă în deplină siguranță (79,23% dintre cazuri, respectiv 66.042 apeluri); consult medical de specialitate: 12%, respectiv 10.003 apeluri); prezentare în maxim 2 ore sau imediat la UPU (7%, respectiv 5.835 apeluri); apelare 112 (1,77%, respectiv 1.475 apeluri).

”Anul 2020 a fost unul extrem de dificil si epuizant, dar a fost și anul solidarității, al suportului și implicării fiecăruia dintre noi. La final de an, făcând bilanțul, pentru noi 2020 a fost despre a face mai mult bine, a ajuta necondiționat părinții, oriunde s-ar afla, non stop, gratuit. A fost despre a oferi suport medical cu calm, blândețe și empatie, la distanță, prin telemedicină, pentru a proteja și a fi protejați. 83.355 nu este  doar o cifră mare; este despre copii în nevoie, despre încredere, despre responsabilitate și despre a servi comunitatea. Suntem onorați de încrederea copleșitoare a părinților și sperăm ca 2021, când Peditel devine cel mai mare hub de telemedicină pediatrică, să oferim asistență medicală pentru 150.000 de copii. Pentru că este în puterea noastră să facem BINE” – este mesajul trenamis de echipa Peditel.

Peditel 1791/ *1791/ +40377771111  este un serviciu de telemedicină care oferă asistență medicală pediatrică, gratuit, în regim, non–stop, național și internațional, accesibil de oriunde și oricând.

Inițiativă comunitară a Fundației Părinți din România, Peditel se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, dar NU pentru urgențe, care se vor adresa 112 și Unităților de Primiri Urgențe.

În cei 7 ani de funcționare neîntreruptă a serviciului, 308.327 copii au beneficiat de ajutorul medicilor Peditel.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut