Pe ce cheltuie în România străinii ajunși aici cu afaceri

Turiştii nerezidenţi sosiţi în România au cheltuit, în primele nouă luni ale acestui an, 1,432 miliarde de lei, cheltuielile celor veniţi în interes de afaceri ridicându-se la 791,5 milioane de lei.

Afacerile (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii) au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de peste jumătate dintre turiştii străini sosiţi în România în acest an, cheltuielile acestora reprezentând mai mult de 55% din totalul cheltuielilor.
Ponderea cea mai mare din totalul cheltuielilor de afaceri a fost reprezentată de cele pentru cazare (aproape jumătate), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (90% din totalul cheltuielilor pentru cazare). Cheltuielile în restaurante şi baruri au reprezentat peste 18% din total, iar cele pentru cumpărături mai mult de 15%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, circa jumătate au fost destinate cumpărării alimentelor şi băuturilor, iar aproape 30% cumpărării de cadouri şi suveniruri. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de aproape 65% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat peste 40% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Datele furnizate de Institutul Naţional de Statistică arată că principalul mijloc de transport utilizat pentru a sosi în România a fost avionul (circa trei sferturi din numărul total de turişti). Autoturismele proprii au reprezentat al doilea mijloc de transport în topul preferințelor, urmate de autocare şi autobuze şi alte mijloace (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete).

Din totalul turiștilor străini sosiţi în România, aproximativ 40% au apelat la agenţii de turism, iar o pondere aproipiată şi-au organizat sejurul pe cont propriu.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut