Patru firme clujene în semifinala concursului ”Made in Romania”

Comitetul de nominalizare al concursului ”Made in Romania”, organizat de Bursa de Valori București, a selectat cele 50 de companii semifinaliste ale programului, patru dintre acestea fiind din județul Cluj, care ocupă poziția a doua în țară între regiunile cu cele mai multe companii selectate.

În acest an, pe platforma www.investingromania.com au fost nominalizate 350 de companii, 50 dintre acestea fiind selectate pentru faza semifinalelor. In perioada 4-31 iulie se va desfășura votul publicului pe platforma competiției, noutatea acestui an fiind că primele trei companii selectate vor merge direct în finală. Celelalte 12 companii finaliste vor fi stabilite, în 2 august, de juriul competiției, format din experți în diverse domenii ale economiei. Cele 15 companii finaliste ale acestei ediții vor fi anunțate public, în cadrul Galei de Premiere din toamna acestui an.

In prima etapa a proiectului, derulată în perioada 29 martie – 31 mai, antreprenori, parteneri și susținători ai programului, angajați ai companiilor românești, precum și Comitetul de nominalizare al competiției au înregistrat 350 nominalizări valide pe platforma dedicată. Dintre acestea, cea mai mare pondere în funcție de domeniul de activitate o dețin companiile din IT&C, cu un procent de 27%, urmate de companiile din Comerț (12%), și de sectorul Serviciilor (9%). Cele 3 domenii de activitate au fost urmate de Industria Alimentară, FMCG, Industria Prelucrătoare, Sănătate, Construcții și Agricultură. Distribuția geografică a companiilor nominalizate arată că topul primelor 5 regiuni este format din Bucuresti – Ilfov, cu 46%, Cluj (cu 7%), Prahova și Timis (cu câte 5%), urmate de Iași (cu 4%).

Cele patru firme clujene ajunse în semifinale sunt Deltamed, producator de ambulanțe și vehicule speciale și furnizor de soluții pentru medicina de urgență, .lumen, companie care a creat ochelari inovativi pentru nevăzători, cu un sistem de tehnologie asistivă care abordează mobilitatea persoanelor cu acest handicap, Safeway International Impex, distribuitor de produse alimentare, băuturi alcoolice şi nonalcoolice și firma de IT Wolfpack Digital.

Proiectul a fost lansat de Bursa de Valori București în 2017, pentru a identifica și promova companiile de top din România. „Made in Romania a reușit să creeze cadrul adecvat prin care companiile românești își pot promova afacerile și pot avea acces la strategii de dezvoltare a acestora prin atragerea de finanțare de pe piața de capital. Am văzut, de-a lungul celor cinci ediții, companii locale cu un potențial extraordinar de a deveni lideri naționali și de a se extinde la nivel regional și internațional, iar clasamentul din această ediție ne demonstrează faptul că programul își atinge obiectivul de a deveni un reper în identificarea și promovarea viitoarelor motoare ale economiei românești. Anul acesta avem 50 de companii semifinaliste din arii de activitate foarte diverse și așteptăm cu interes să vedem care sunt finalistele.“, a apreciat Radu Hanga, președintele Bursei de Valori București.

V.D.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut