Pandemia a majorat masiv vânzările de alimente și băuturi alcoolice

Retailul de băcănie din România a crescut cu 10%, în 2020, comparativ cu anul anterior, creşteri importante ale vânzărilor fiind consemnate la băuturile alcoolice şi la produsele alimentare.

Conform datelor privind vînzările de produse de băcănie, publicate de companie de măsurare şi analiză de date Nielsen, media europeană de creştere în sectorul FMCG (bunuri de larg consum – n.r.) s-a situat la 7,6%, faţă de situaţia din 2019. În România valoarea vânzărilor a înregistrat creşteri în toate categoriile de produse, cu un avans maxim în categoria produse alimentare (cu 12%) şi băuturi alcoolice (cu 13,3%). În acelaşi timp, creşterile spectaculoase de la debutul pandemiei, de exemplu de peste 600% la dezinfectanţii pentru mâini, au stagnat în restul anului pentru categoriile de îngrijire personală şi a casei. Acestea au avut un avans anual de 5,7%. Pe de altă parte, segmentul produselor de machiaj s-a prăbuşit 30%, la fel ca în alte ţări.
Vânzările realizate prin cele circa 60.000 de magazine ale comerţului tradiţional din Romania acoperă în continuare peste o treime din totalul naţional, dar sunt depăşite ca rată de creştere prin dezvoltarea accelerată a reţelelor de comerţ modern.

De Crăciun au fost înregistrate creşteri modeste, de o singură cifră, deşi în mod normal „Luna cadourilor” înregistra în anii anteriori creşteri de două cifre faţă de media lunară anuală.La nivel general, economia României este prognozată să crească, în acest an, cu 3,8%, la o inflaţie de 2,6%.

Promoții agresive pentru vânzarea de băuturi alcoolice

Pe segmentul ofertelor promovate de marile reţele comerciale, cât şi de către micii comercianţi, în toate categoriile se consemnează o creştere accentuată. Cel mai intens promovate sunt băuturile alcoolice, cu un salt al importanţei promoţiilor de 5,3%, în ultimul trimestru din 2020. Şi băuturile non-alcoolice au încercat să impulsioneze consumul prin promoţii şi au înregistrat o creştere cu 4,7% a ponderii acestora în totalul vânzărilor, iar produsele alimentare (cu 2,1%) şi non-alimentare (cu1,3%) şi-au menţinut presiunea promoţională mai apropiată de cea anterioară în ultimul trimestru ale anului 2020.

Apoape jumătate dintre români fac economii

Privind finanţele proprii şi perspectivele de angajare, interesul românilor a scăzut brusc la debutul pandemiei (cu 22%, respectiv cu 19%), dar aceşti indicatori au rămas mai ridicaţi decât nivelul din ţările vecine şi media europeană. Totuşi, patru din zece români (41%) din mediul urban au declarat, la sfârşitul anului trecut, că sunt în continuare dispuşi să cheltuiască suplimentar în perioada următoare, şi doar 13% că nu le rămân deloc bani suplimentari.
Analiza arată o creştere a tendinţei de economisire, în cazul a 43% dintre respondenţi, în timp ce cheltuielile pe vacanţe, haine sau distracţii s-au diminuat semnificativ.

Recomandat pentru dvs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sari la conținut