Pandemia a intensificat utilizarea telefoanelor mobile

Şapte din zece români (68,3%) susţin că, faţă de perioada dinaintea pandemiei, folosesc cu mult mai mult telefoanele mobile, iar peste două treimi au recunoscut că aplicaţiile mobile le-au influenţat, în mare măsură, obiceiurile de consum.

Barometru „RomanianApp. Cum au influenţat aplicaţiile mobile viaţa românilor”, realizat de consultanţii Frames, arată că în topul celor mai folosite aplicaţii mobile se află cele de ştiri, social media, filme şi monitorizarea sănătăţii.
În acelaşi timp, peste jumătate dintre respondenţi (51,7%) folosesc aplicaţiile mobile care îi conectează cu propriul corp, 18,7% cu maşina şi 14% cu casa, iar în topul celor mai utilizate aplicaţii se mai regăsesc cele de shopping (cumpărături), productivitate (e-mail, documente, tabele), muzică, jocuri, mâncare (food delivery, reţete online etc.), fitness, stil de viaţă, cursuri online, călătorii şi dating.

Internetul, prezent în peste trei sferturi dintre gospodării

Datele Institutului Naţional de Statistică, citate în Barometrul Frames, relevă faptul că peste trei sferturi (78,2%) dintre gospodăriile din România au avut acces la reţele de Internet în 2020, cu 2,5 puncte procentuale mai mult decât în anul precedent. Totodată, ponderea persoanelor cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani care au utilizat internetul cel puţin o dată a ajuns la 85,9%, cu 3,6% mai mult decât în anul precedent. În ianuarie 2021, în România existau 15,49 milioane de utilizatori de internet, în creştere cu 0,9% (133.000), faţă de anul anterior. Tot în ianuarie, în România existau 26 milioane de conexiuni mobile, iar numărul acestora a ajuns să reprezinte 135,6% din totalul populaţiei.

Românii nu prea sunt preocupați de securitatea datelor personale

„Dincolo de subiectele de tip can-can, de senzaţionalul teoriilor privind ‘Big Brother’ & vaccinarea şi 5G, pentru marea majoritate a celor chestionaţi (87%), folosirea datelor personale de către aplicaţiile mobile nu reprezintă un motiv de îngrijorare. Acest lucru poate fi pus şi pe seama slabei conştientizări a pericolelor legate de securitatea cibernetică şi atitudinea generală faţă de protecţia datelor cu caracter personal şi a reputaţiei în mediul online. Numai 7,3% dintre respondenţi s-au arătat preocupaţi de securitatea datelor personale, iar 5,7% au evitat să răspundă, considerând că nu au informaţiile necesare. De asemenea, 57,8% au declarat că, atunci când accesează aplicaţiile mobile, o fac în primul rând de pe reţele wi-fi, iar 42,2% de pe reţelele mobile”, se menţionează în raport.

Aplicaţiile mobile influenţează obiceiurile de consum

Peste două treimi (68,9%) dintre români au declarat că aplicaţiile mobile le-au influenţat, în mare măsură, obiceiurile de consum şi 14,3% spun au fost influențați de aplicațiile mobile „în foarte mare măsură”. Mai mult, 82,9% din totalul persoanelor chestionate au afirmat că efectuează constant plăţi prin intermediul aplicaţiilor mobile pentru shopping, plăţi uzuale, filme, social media, health. De asemenea, s-a observat un interes crescut al românilor pentru educaţia online.
Rezultatele Barometrului
mai arată că 62,2% dintre cei chestionaţi au spus că, atunci când îşi caută un loc de muncă sau când vor să se perfecţioneze într-o nouă activitate caută o aplicaţie mobilă care să-i ajute în acest sens.
În ceea ce priveşte gradul de utilizare al terminalelor inteligente, 68,3% dintre români susţin că, faţă de perioada de dinainte de pandemie, folosesc mult mai mult telefoanele mobile.
Barometrul „RomanianApp. Cum au influenţat aplicaţiile mobile viaţa românilor” a fost realizat pe un eşantion de 650 de respondenţi, în perioada 6 – 9 mai
a acestui an. Interviurile au fost realizate prin chestionare online, telefonic şi email, iar profilul respondenţilor a fost reprezentat de 56% bărbaţi şi 44% femei, cu vârste cuprinse între 18 şi 54 ani.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut