Pandemia a crescut productivitatea muncii

Productivitatea angajaţilor a crescut de la implementarea muncii de acasă, principalul factor care a contribuit la această evoluţie fiind majorarea timpului alocat muncii de către angajați.

Raportului HR Barometru, realizat de PwC România în luna octombrie, circa 30% dintre companii spun că rpoductivitatea muncii a crecsut, în timp ce 44% spun că a rămas constantă. Dintre respondenţii care au menţionat creşterea productivităţii, 76% spun că principalul factor care contribuie la această evoluţie este majorarea timpului alocat muncii datorită lucrului de la distanţă.

Doar 7% dintre respondenţi au menţionat o scădere a productivităţii, iar dintre aceştia, cei mai mulţi consideră că principalele cauze sunt adaptarea limitată a modului de lucru la „noua normalitate”, starea de spirit negativă şi lipsa instrumentelor de muncă la distanţă.
Totodată, trei sferturi dintre companiile respondente cred că implicarea angajaţilor a rămas constantă, însă tot mai multe organizaţii sunt îngrijorate de evoluţia stării de spirit a acestora pe măsură ce situaţia sanitară evoluează negativ, iar izolarea aferentă continuă pe o perioadă mai lungă.
La nivelul pieţei, 20% dintre companii au implementat munca la distanţă pentru toţi angajaţii, iar 80% au implementat munca la distanţă doar pentru anumite categorii de angajaţi. Aproape jumătate (49%) dintre angajatori au implementat munca la distanţă obligatoriu, în ture de una sau două săptămâni, 29% pe bază de opţiune individuală, iar 22% alte opţiuni (permanent sau munca la distanţă în ture de 2-3 zile / săptămână).
Potrivit Barometrului PwC, două treimi dintre companii consideră că au accelerat digitalizarea realizând în avans obiectivele planificate pentru tot anul sau unele proiecte neprevăzute. Un procent similar (68%) arată că nevoia de digitalizare s-a resimţit cel mai mult în departamentul de Resurse Umane, urmat de cel financiar, arată 63% dintre respondenţi, IT (56%), operaţiuni (54%) şi vânzări (46%). Optimizarea proceselor interne reprezintă prima prioritate pentru 80% dintre companiile participante.
Privind pregătirea angajaţilor, 38% dintre companii spun că angajaţii deţin un nivel ridicat al competenţei digitale, 36% un nivel mediu şi 26% scăzut.

Și angajații spun că lucrează mai mult timp

Potrivit unui alt studiu, realizat de agenţia de cercetare de piaţă Wisemetry Research, 37% dintre angajații care au experimentat şi munca de la birou şi munca de acasă spun că lucrează mai mult, ca timp alocat, atunci când muncesc de acasă, pentru că apar spontan mai multe activităţi, vor să demonstreze că pot lucra eficient sau întrerup lucrul pentru activităţi casnice. De asemenea, 35% spun că nu au observat un tipar sau lucrează la fel de mult în ambele situaţii, iar cei mai puţini, 28%, sunt de părere că muncesc mai mult de la birou. Principalele motive ale unui program de muncă prelungit de acasă sunt: apar spontan mai multe activităţi ce trebuie rezolvate – 47%; vor să demonstreze că pot lucra eficient, sau chiar mai eficient, şi de acasă – 42%; preferă să nu se întrerupă din ritmul de muncă/ concentrare – 38%; întreruperi datorate membrilor familiei sau activităţilor casnice – 30%. Femeile se regăsesc în mai mare măsură în situaţia de a munci mai mult atunci când lucrează în regim telemuncă.

Recomandat pentru dvs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Skip to content