Opera Maghiară Cluj – Napoca

Un ‘Conte Almaviva’ memorabil – Marian Pop ! Deseară în ‘Nunta lui Figaro’
joi, 10 decembrie, 18. 30
Nunta lui Figaro, regia Novak Peter * dirijor Janko Zsolt * scenografia Venczel Attila * costume Ledenjak Andrea * în distribuţie Marian Pop (‘Contele Almaviva’), Barabas Zsuzsa (‘Rosina’), Covacinschi Yolanda (‘Susana’), Sandor Arpad (‘Figaro’), Veress Orsolya (‘Cherubino’), Hary Judit (‘Marcellina’), Szabo Levente (‘Basilio’), Szilagyi Janos (‘Bartolo’), Kovacs Ferenc (‘Antonio’), Livia Chiuariu (‘Barbarina’), Robert Pleşa (‘Don Curzio’) *
“Fără îndoială, citez din cele declarate de regizorul Novak Peter, povestea Nunţii lui Figaro este una distractivă, hazoasă, construită după toate canoanele unei comedii clasice. Toate piesele acestui puzzle au la bază arsenalul de critici la adresa societăţii, pe care autorul  le foloseşte cu meticulozitate. O asemenea critică nu-şi pierde niciodată valabilitatea şi este binevenită în orice timp şi spaţiu al istoriei culturii”.
Povestea Nunţii lui Figaro este cunoscută, cerută, se joacă de obicei cu casa închisă. Mai ales atunci cînd este bine pusă în scenă şi beneficiază şi de o distribuţie pe măsură. Astfel văzute lucrurile, Nunta lui Figaro în viziunea regizorului Novak Peter este dinamică, cursivă, credibilă ideatic şi artistic, cu relaţii interumane la nivelul personajelor, bine închegate. Novak Peter este un creator de atmosferă şi se ştie cît de greu se ajunge la esenţe în cazul lui Mozart. Novak reuşeşte acest lucru într-o manieră simplă şi directă, nimic artificial şi nimoc forţat, acesta este marele merit al regizorului, de a apropia opera de spectator, făcîndu-l să trăiască fiecare scenă.
Baritonul Marian Pop revine pe scena Operei Maghiare din Cluj – Napoca, într-un rol în care a fost este şi va fi aplaudat la scenă deschisă, cel al ‘Contelui Almaviva’.
Nu aş intra prea mult în c. v. – ul artistic al lui Marian Pop. Pot spune că în decembrie mai are programat un Evgheni Oneghin pe scena Staatstheater Kasel, în rolul ‘Oneghin’ (16 decembrie), plus Hansel şi Gretel (18 decembrie), pe aceeaşi scenă lirică.
Noi am avut prilejul să-l ascultăm în ‘Marcello’ din Boema, în ‘Figaro’ din Bărbierul din Sevilla, ‘n ‘Don Giovanni’ din opera cu acelaşi titlu, în ‘Falke’ din Liliacul, ‘Belcore’ în Elixirul dragostei’, ‘Scarpia’ în Tosca, ‘Dandini’ din Cenuşăreasa, … Din repertoriu nu lipsesc şi alte roluri de vîrf, ‘Valentin’ din Faust, ‘Lescaut’ din Manon, ‘Ping’ din Turandot, …
Cît priveşte rolul ‘Contelui Almaviva’, vă supun atenţiei cele scrise în 2012, la Baltimore, citez, “Cea mai convingătoare performanţă aparţine baritonului român Marian Pop, care a creat un Conte Almaviva  cu adevărat memorabil. Fluiditatea vocală şi puritatea tonului au făcut din Marian Pop vocea serii”.
O prezenţă cum este cea a baritonului Marian Pop, nu trebuie ratată. Iată de ce vreau să cred că deseară sala OMS din Cluj – napoca va fi plină ochi.
Demostene   ŞOFRON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut