OncoFight: Ține cancerul departe, informează-te îndeaproape!

Federația Asociațiilor Studenților Farmaciști din România derulează, în săptămâna 16 – 22 noiembrie, campania națională de sănătate publică „OncoFight”, prin care își propune să informeze populația despre: care sunt modalitățile de prevenire a cancerului, ce este un test de screening, ce tipuri de cancer pot fi prevenite prin vaccinare și care este importanța implicării farmacistului oncolog în echipa multidisciplinară.

Săptămâna OncoFight va fi marcată în mediul online prin publicarea materialelor informative referitoare la prevenția, diagnosticarea și supravegherea cancerului. Pe pagina de Facebook a Federației (www.facebook.com/fasfr/) vor fi postate materiale destinate atât publicului larg, cât și persoanelor avizate din domeniul sănătății. Totodată, va fi diseminat un chestionar menit să reprezinte baza unei statistici privind nivelul de conștientizare și comportamentul populației cu privire la această afecțiune, pentru a putea acționa corect în combaterea ei.

Luni, 16 noiembrie, s-a dat startul Giveaway-ului organizat în colaborare cu SkinMed Clinic, a cărui perioadă de înscriere este 16-22 noiembrie. Premiul constă în 10 hărți dermatoscopice (5 dintre ele vor fi oferite pe pagina de Facebook SkinMed Clinic și 5 vor fi oferite pe pagina de Facebook a Federației), iar câștigătorii vor fi aleși în funcție de respectarea condițiilor de participare.

Marți, 17 noiembrie, la ora 20:00, se va desfășura webinarul intitulat „Cancerul – prevenție, diagnostic și supraveghere”, speakerii invitați fiind: Diana Artene – nutriționist, doctor în nutriție oncologică, Irina Dicu – farmacist primar în cadrul Institutului Oncologic din Cluj-Napoca și Silvia Coman – medic de familie, pacient oncologic, navigator medical.

Activitățile desfășurate în centrele membre (București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Oradea, Sibiu, Târgu-Mureș și Timișoara, cărora li se alătură membrul asociat – Asociația Studenților Farmaciști din Republica Moldova) vizează distribuirea flyerelor informative în cadrul farmaciilor și cabinetelor de Medicină de Familie, prezentarea online în licee, pentru a informa segmentul cel mai tânăr al populației țintă, dar și webinarii destinate fie studenților din domeniul sănătății și specialiștilor, fie publicului larg.

Pentru Cluj-Napoca, activitățile anunțate sunt: desfășurare quiz online, postări de tip testimonial ale unor pacienți care au învins cancerul, postări de tip Q&A (adunare întrebări pe paginile de Facebook, Instagram și diseminarea răspunsurilor în săptămâna următoare, cu ajutorul unui medic și al Alinei Comănescu), distribuire flyere informative în cadrul farmaciilor DucFarm.

Campania este realizată cu sprijinul financiar al companiei Novartis România și cu ajutorul partenerilor SkinMed.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut