O treime din vehiculele înmatriculate în România sunt second-hand-uri

În prima jumătate a acesstei luni, în România au fost înmatriculate aproape 30.000 de vehicule, dintre care 20.461 de unităţi fac parte din categoria „second hand”.

Datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor arată că , din totalul celor 9.291 de vehicule noi înregistrate, 6.755 sunt autoturisme.
Cele mai multe autoturisme noi înmatriculate, în funcţie de marcă, au fost: Dacia – cu 1.836 de unităţi, Toyota (537), Hyundai (516), Volkswagen (515), Skoda (502), Ford (408), Suzuki (401), Renault (335), Peugeot (194), BMW (152), Fiat (126), Citroen (110) şi Audi (88).
La polul opus se află Jaguar şi Porsche – cu câte 9 unităţi, Lexus (7), Alfa Romeo şi Ferrari (câte 4 exemplare), Aston Martin, Bentley, DS, Maserati şi Tesla (câte două exemplare), smart şi Subaru (câte o unitate).
Luna trecută, puţin peste 14.000 de autovehicule noi au fost înmatriculate în România, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă din 2020. Din acest total, 11.853 au fost autoturisme noi, a căror creştere faţă de luna iunie din anul anterior este de 16,7%. Cu toate acestea, pe ansamblul primelor şase luni din 2021, autoturismele noi au consemnat o scădere generală de 3,9%.
Pe de altă parte, autoturismele rulate, cu cele 199.555 unităţi înmatriculate în perioada ianuarie – iunie 2021, au înregistrat un salt de 10% comparativ cu intervalul similar din 2020.

Vânzări record pentru Dacia Sandero

Grupul auto francez Renault a raportat o creştere de 18,7% a vânzărilor în primul semestru al acestui an, în timp ce vânzările de automobile marca Dacia au crescut cu 24,5%, graţie noului Sandero care a fost cel mai bine vândut model de pe piaţa de retail din Europa.

Vânzările de automobile marca Dacia au crescut cu 24,5% până la 262.814 unităţi. „Dacia Spring, automobilul electric accesibil, a demarat în forţă, cu peste 15.000 de comenzi plasate deja pentru livrare în toamnă. Dacia continuă cu reînnoirea întregii sale flote: după noul Sandero şi Logan la finele lui 2020, noul Duster a fost dezvăluit în luna iunie 2021 iar marca va prezenta un nou model de familie cu 7 locuri la salonul auto de la München din luna septembrie”, a informat grupul auto francez.
„Într-un mediu care este perturbat în continuare de pandemia de COVID-19, Renault Group a vândut 1,422 milioane de vehicule în prima jumătate a lui 2021, în creştere cu 18,7% comparativ cu 2020 dar cu 24,2% mai puţin decât în prima jumătate a lui 2019”, a anunțat grupul Renault, proprietarul mărcii Dacia.
Directorul de vânzări de la marca Renault, Fabrice Cambolive, a subliniat că modele precum versiunea hibridă a Clio se vând bine, ceea ce permit grupului să facă progrese în termeni de preţ. În prima jumătate a acestui an, vânzările de automobile marca Renault au crescut cu 18,5% până la 901.500 de unităţi. Cambolive a spus că este greu de evaluat impactul crizei semiconductorilor asupra vânzărilor realizate până acum. „Am putut să ne jucăm cu stocurile, este greu de vândut efectul asupra vânzărilor”, a spus Cambolive.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut