Noi obligaţii de informare pentru furnizorii de programe TV

TvAutoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a impus furnizorilor noi obligații de informare a utilizatorilor cu privire la abonamentele la servicii de retransmisie a programelor TV.

Furnizorii au obligația de a comunica la punctele de lucru, înainte de semnarea contractului, numărul minim de canale incluse în abonamentul ales și lista completă a acestora, în format tipărit sau pe suport durabil, dar și obligația de a include separat în facturile detaliate informații despre tarifele percepute pentru închirierea ori furnizarea de echipamente, dacă este cazul.

Atunci cînd consultă ofertele de abonament la programe TV prezente pe paginile de internet ale furnizorilor (indiferent că e vorba de abonament prin cablu, DTH sau IPTV), utilizatorii trebuie să regăsească următoarele informații: * aria de acoperire a serviciilor; * lista programelor audiovizuale retransmise și incluse în fiecare plan tarifar, precum și, dacă este cazul, mențiunea că aceasta poate suferi modificări pe parcursul derulării contractului * tariful de instalare a serviciului, dacă este cazul * diferențele tarifare pentru fiecare variantă de perioadă minimă contractuală (1 an, 2 ani, perioadă promoțională), dacă este cazul * detalii despre eventuale penalități percepute utilizatorului în cazul rezilierii contractului în cadrul perioadei minime contractuale * eventuale restricții aplicabile în cazul echipamentelor incluse planul tarifar ofertat de furnizor * perioada de valabilitate a fiecărui plan tarifar (data intrării în vigoare, respectiv data pînă la care este disponibil pentru contractare), precum și perioada de valabilitate a discount-urilor sau promoțiilor oferite în cadrul planului tarifar respectiv în cazul în care astfel de promoții sau reduceri sunt oferite.

În cazul în care aceste informații nu se regăsesc pe paginile de internet ale furnizorilor, sau utilizatorii nu primesc la cerere astfel de informații referitoare la ofertele pentru serviciile de televiziune, ei pot face o sesizare la ANCOM, informaţii despre procedura de sesiza fiind disponibile la adresa de internet http://www.ancom.org.ro/sesizeaz-ancom_3771.

Potrivit noilor obligații impuse de ANCOM, furnizorii de servicii de retransmisie a programelor audiovizuale trebuie să elibereze, la cererea abonaților, facturi detaliate care să includă informații precum: * perioada de tarifare * tariful lunar perceput pentru abonament * tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, dacă este cazul * gratuitățile și reducerile tarifare de care abonatul a beneficiat și modul de aplicare a acestora, dacă este cazul * un număr de telefon pe care utilizatorul îl poate apela pentru a solicita informații suplimentare cu privire la factura detaliată.

Decizia ANCOM nr. 158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali a intrat în vigoare în 27 iunie 2015 și stabilește categoriile de informații pe care furnizorii de comunicații electronice trebuie să le aducă la cunoștința utilizatorilor și extinde obligațiile de informare și la furnizorii de servicii de internet și retransmisie TV, pe lîngă furnizorii de telefonie, care aveau asemenea obligații încă din 2009.

Mai multe informații privind abonamentele TV sunt disponibile pe pagina de internet a Autorității (http://www.ancom.org.ro/utilizatori_3761). De asdemenea, secțiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, referitoare la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming, precuzm şi ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Potrivit celor mai recente date publicate de ANCOM, aproape 7 milioane de gospodării din România au acces la servicii de retransmisie TV, contra cost.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut