Nereguli la mai multe primării din județul Cluj

Curtea de Conturi a României a făcut public raportul privind acţiunile de audit financiar şi control pentru anul 2019 la nivelul instituţiilor administraţiei publice centrale şi la nivelul unităţilor administrativ teritoriale. Raportul dezvăluie o serie de nereguli la mai multe instituţii din judeţul Cluj. Printre acestea se numără Primăria Cluj-Napoca şi Consiliul Judeţean Cluj, Primăria Gherla și Primăria Dej. Neregulile descoperite sunt legate de gestiunea economico-financiară şi de efectuarea unor plăţi nelegale.

Curtea de Conturi a României a descoperit o serie de nereguli la Primăria Cluj-Napoca. Potrivit raportului întocmit de instituţia de control a României, în 2019, municipalitatea clujeană nu a fost stabilit, impus și încasat, în perioada 2019-2020, taxa pentru terenurile/clădirile proprietate privată a Municipiului Cluj – Napoca, administrate de un operator economic, nefiind realizate venituri ale bugetului local în sumă de 1.099.968 lei. De asemenea, arată experții în audit, au fost efectuate plăți nejustificate de către Grădinița cu Program Prelungit „Mica Sirenă” în sumă totală de 21.884 lei, reprezentând servicii sistem de desfumare și servicii sistem detecție, în afara clauzelor contractuale.

Tot la Primăria Cluj-Napoca s-a descoperit că nu a fost restituită la bugetul local taxa pe valoarea adăugată dedusă potrivit legii în sumă de 767.676 lei, la care se adaugă majorări de întârziere în sumă de 23.030 lei, aferentă dotărilor independente achiziționate în anul 2019 de către regia de subordonare locală și neutilizată conform prevederilor legale.

Verificările au vizat și Direcția de Asistență Socială și Medicală Cluj-Napoca. Aici s-a descoperit, printre altele, că au fost efectuate plăți, reprezentând prestații sociale pentru persoane cu handicap care au decedat în perioada 2017 – 2019. Prejudiciul cauza este de 128.000 lei.

Cu ocazia controlului efectuat la Consiliul Judeţean Cluj s-a constatat efectuarea de plăţi nelegale în valoare 155.000 lei reprezentând daune materiale, daune morale și cheltuieli de judecată, stabilite prin sentințe judecătorești fiind rezultatul acțiunilor și faptelor unor persoane care nu și-au îndeplinit în mod corespunzător atribuțiile ce le-au revenit a fi îndeplinite.

În cazul Primăriei Gherla se arată că în perioada 2018-2020, s-a manageriat necorespunzător Contractul de lucrări prin care s-au contractat lucrări de modernizare la 14 străzi, din care până la sfârșitul duratei contractului nu a fost finalizată nici o stradă, ci doar lucrări parțiale pe patru străzi. Prejudiciul în acest caz este de 3.272.000 lei.

Și la Primăria Dej au fost descoperite abateri. Potrivit raportului Curții de Conturi, aici s-a constatat că s-au efectuat plăți nelegale în sumă de 16.279 lei, reprezentând cantități de piatră concasată nepuse în operă, pentru care s-au calculat penalități de întârziere în sumă de 2.091 lei.

Tot la Dej se impută faptul că nu s-au respectat prevederile caietului de sarcini în cazul vânzării prin licitație publică cu strigare a imobilului situat în Dej, str. Crângului nr. 1 (blocV03) și a terenului aferent în suprafață de 3540 mp.

Pe lângă aceste entități, au mai fost făcute verificări la 27 de comune din județul Cluj.

În cadrul acţiuni de control derulate în județul Cluj s-au constatat prejudicii aduse bugetelor locale în cuantum estimat de 29.092.000 lei şi abateri financiar contabile de 351.125.000 lei.

C.P.

Recomandat pentru dvs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sari la conținut