Ministrul Lucian Bode, la Cluj: „Dăm startul emiterii cărții de dentitate electronică”

Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a anunţat, luni, la Cluj-Napoca, începerea programului pilot privind emiterea cărţii de identitate electronică.

„Dăm startul emiterii cărţii de identitate electronică în cadrul unui proiect pilot, pentru care am ales municipiul Cluj-Napoca. Am găsit aici deschidere din partea domnului primar, Emil Boc, din partea echipei domniei sale, pentru implementarea acestui proiect pilot şi pentru acest lucru le mulţumesc, pentru interesul manifestat pentru acest proiect”, a declarat Lucian Bode la sediul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor, care a mai dorit să mulțumească și echipelor tehnice ale Ministerului Afacerilor Interne ce în colaborare cu partenerii instituționali au pus în practică prin forțe proprii acest proiect pilot.

Ministrul a explicat că această carte de identitate are funcționalități multiple, iar unul dintre aspectele importante este că va contribui la reducerea birocrației . El a subliniat și de ce a fost ales municipiul Cluj-Napoca pentru acest proiect pilot. Astfel, potrivit ministrului, în primul rând serviciile digitale oferite de administrația locală tind să devină preponderente, în al doilea rând, municipiul Cluj-Napoca reprezintă un model de bune practici în ceea ce privește implementarea tehnologiilor inovatoare, iar în al treilea rând, administrația publică locală este puternic angajată în accelerarea procesului de digitalizare. Nu în ultimul rând, orașul nostru a devenit un hub IT. „Este un semnal pe care îl transmitem către cetățeni, de modernizare și aliniere la noile tendințe din UE. Cetăţenii trebuie să ştie că noul document va înlocui cartea de identitate aflată în circulaţie din anul 1997 în mod treptat, până în august 2031, conform termenelor stabilite prin regulamentul european. De asemenea, cartea electronică de identitate este recunoscută în afara graniţelor ţării”, a spus Lucian Bode.

Potrivit ministrului, un alt aspect important este că acest document facilitează accesul cetăţeanului la servicii publice prin preluarea funcţionalităţii cardului de sănătate şi implementarea unor servicii electronice de tip e-guvernare.

Totodată, cetăţenii trebuie să ştie că poate fi solicitată de către părinţi sau tutori legali pentru copiii lor, încă de la naştere, cu o valabilitate variabilă, în funcţie de vârsta titularului. Cetățenii mai trebuie să știe că această carte conţine elemente suplimentare de siguranţă şi aceste elemente se datorează noilor tehnologii, ceea ce îi conferă titularului o protecţie suplimentară cu privire la identitatea proprie şi previne într-o mai mare măsură situaţiile de furt de identitate”, a mai precizat Lucian Bode.

Ministrul a mai subliniat faptul că în faza de proiect pilot urmează să fie armonizate toate aspectele ce ţin de implementare, astfel încât în faza de generalizare la nivel naţional infrastructura să fie testată şi să fie eliminate eventualele sincope în funcţionare,

„Un element în plus, care validează utilitatea noului tip de document, îl reprezintă faptul că societatea a suferit schimbări şi au apărut noi cerinţe legate de securitate globală, inclusiv pe palierul asigurării unui control cât mai eficient la trecerea frontierei”, a mai afirmat Lucian Bode care a atras atenția că are încredere că proiectul pilot care demarează aici, la Cluj-Napoca, va fi un exemplu de bună practică, la standarde de calitate și eficiență așteptate de cei care vor solicita acest nou tip de act.

„Practic, astăzi (n.red – luni) începând cu ora 13,00, sistemul devine funcţional aici, la Cluj-Napoca, fiind preluată prima cerere pentru eliberarea noului tip de act de identitate. Pentru început, acest lucru se va întâmpla la un singur ghişeu, obiectivul fiind extinderea fluxului de preluare la patru ghişee”, a afirmat ministrul de Interne.

Prin acest proiect pilot vor fi emise 5.000 de cărţi de identitate electronică.

A.M.C.

 

A.M.C.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut