Mărțișor de la ANAF: 1 martie, data limită pentru înregistrarea în SPV

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat că înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) devine obligatorie începând cu 1 martie pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale, de contribuabilii care desfăşoară activităţi economice într-o formă de activitate autorizată.

Prin O.G. nr. 11/2021 a fost introdusă, începând cu 1 martie, obligativitatea transmiterii la organul fiscal central a cererilor, înscrisurilor sau a altor documente prin SPV. Această obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale.
În situația în care contribuabilii / plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii / plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță.
ANAF recomandă contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în SPV, până la 1 martie, pentru a evita eventualele efecte negative care pot apărea în situația în care un document trebuie depus într-un anumit termen, iar acest lucru se realizează fizic și nu prin intermediul SPV, cum ar fi: pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscală, aplicarea unor amenzi etc.
Reamintim că SPV este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin care contribuabilii depun declarații, cereri, solicită documente, verifică situația fiscală proprie etc. Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale. Persoanele fizice sau juridice, care dețin certificate digitale calificate, pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu dețin un astfel de certificat, pot solicita înregistrarea pe bază de nume de utilizator și parolă.

Informații suplimentare privind înrolarea în SPV se pot obține: * accesând portalul ANAF, la secțiunea ”Servicii Online” * vizionând materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale calificate – https://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4&t=3s și pentru persoane fizice, cu nume de utilizator și parolă – https://www.youtube.com/watch?v=XFQ9KJrI5v0) * telefonic, apelând Call Center-ul ANAF, la numărul 031.403.91.60.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut