Jumătate din bugetul de Sărbători merge pe mâncare

Peste jumătate (51%) din bugetul mediu de 1.059 de lei, pe care românii îl alocă pentru sărbătorile de iarnă, va fi cheltuit pe mâncare.

Conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, bugetul mediu al românilor de sărbători în 2020 ar arăta astfel: dintr-un total de 1.059 lei, pentru mâncare se alocă 539 de lei, pentru cadouri – 395 lei, iar pentru decoraţiuni – 125 lei.
Printre segmentele cele mai cheltuitoare sunt familiile moderne – cu un buget mediu de 1.284 lei, respectiv tinerii profesonişti – cu 1.116 lei. La polul opus se află seniorii pensionari, cu un buget de 765 lei şi milenialii fără partener – cu 987 lei.
Privind locurile din care românii achiziţionează cadourile de Crăciun, 69% din totalul respondenţilor preferă magazinele fizice (mall, supermarket, hipermarket, piaţă), în timp ce tinerii profesionişti optează pentru magazine în proporție de 81%. Seniorii pensionari se împart în proporţie egală (50-50) când vine vorba despre locul de unde cumpără cadourile pentru cei dragi. Astfel, 50% dintre aceştia declară că preferă să se deplaseze fizic, iar cealaltă jumătate afirmă că vor comanda online cadouri.

De remarcat că bărbaţii alocă mai mult pe cadouri decât femeile. În cazul bărbaţilor, cheltuielile pentru cadouri ocupă un buget de 433 de lei, comparativ cu femeile a căror alocare este de 364 de lei.
Comparativ cu un studiu similar derulat în urmă cu patru ani, în prezent se constată o creştere semnificativă a celor care utilizează Internetul pentru a cumpăra cadouri. Dacă în 2016, doar 5% dintre români au declarat că îşi fac cumpărăturile online şi doar 7% – cumpără şi fizic şi online, acum 31% dintre respondenţi optează pentru cadouri comandate de pe diferite site-uri. În 2019, acelaşi studiu arăta că 40% din cumpărători comandă online cadouri.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut