Înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca reaminteşte că Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a pus gratuit la dispoziţia persoanelor fizice identificate prin cod numeric personal (CNP) platforma on-line „Spaţiul privat virtual” (SPV), disponibilă 24 de ore din 24.

Contribuabilii care au acces la internet dispun prin SPV de următoarele servicii fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze la sediul unităţilor fiscale: * depunerea declaraţiilor fiscale (formular 200, 220, 230) fără a fi necesară printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul poştal, achiziţionarea timbrelor sau a unei semnături digitale calificate * solicitarea şi eliberarea adeverinţelor de venit electronice care constituie documente originale în formă elecronică * solicitarea şi eliberarea certificatelor de atestare fiscală electronice care constituie documente originale în formă elecronică * vizualizarea sumelor datorate de contribuabili în baza declaraţiilor şi încasărilor înregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF; tot aici contribuabilii vor găsi conturile de trezorerie unde se pot plăti aceste sume şi vor putea tipări şi Nota de plată către trezorerie * sumele datorate către ANAF pot fi achitate astfel: a). cu ordin de plată, prin virament bancar, inclusiv prin intermediul serviciilor de plăţi on-line puse la dispoziţie de bănci; b). în numerar, prin intermediul unităţilor de trezorerie de care aparţin contribuabilii, pe baza Notei de plată către trezorerie; c). în numerar, prin mandat poştal la oficiile poştale * confirmarea încasării sumelor plătite de contribuabili după înregistrarea în SPV, indiferent de modalitatea în care s-a făcut plata (ordin de plată, numerar la ghişeul Trezoreriei, mandat poştal la oficiile Poştei Române, virament în contul tranzitoriu al MFP), precum şi a compensărilor şi restituirilor făcute de ANAF * primirea deciziilor de impunere emise de ANAF după data înregistrării contribuabililor în SPV, fără a mai fi necesară deplasarea la ghişeu sau la oficiul poştal * verificarea sumelor aferente contribuţiilor de asigurări sociale declarate de anagajator * registrul şi istoricul tuturor cererilor / solicitărilor / declaraţiilor transmise către ANAF prin SPV, respectiv a tuturor documentelor eliberate de către acesta prin SPV * alte servicii, care vor fi adăugate treptat în perioada următoare.

Înregistrarea în SPV se poate face accesînd www.anaf.mfinante.gov.ro, secţiunea Servicii Online – Serviciul înregistrare / înrolare persoane fizice, parcurgând cîţiva paşi. Pentru înregistrare, contribuabilii au nevoie de:* datele de identificare * un număr de telefon mobil valabil * o adresă de e-mail valabilă * un număr de decizie de impunere emisă de ANAF începînd cu anul 2013. Dacă nu deţin o astfel de decizie, contribuabilii pot completa formularul on-line şi cu codul de identificare, comunicat on-ine după completare şi cu actul de identitate pot merge la oricare dintre sediile ANAF din apropiere şi să se adreseze ghişeului dedicat validării înregistrării acestora în SPV.

Atenţie! Contribuabilii care au optat pentru varianta validării la ghişeu, codul eliberat pe portal în scopul validării este valabil doar 10 zile. Ei trebuie să se prezinte la sediul ANAF în acest interval, în caz contrar, trebuie să completeze din nou formularul de înregistrare.

Pentru detalii cu privire la înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual, contribuabilii pot accesa tutorialele video de pe pagina dedicată a www.anaf.mfinante.gov.ro sau oricare dintre instucţiunile în format pdf. Pentru detalii sau lămuriri suplimentare, contribuabilii pot apela numărul de telefon: (004) 031.403.91.60 sau pot completa formularul de asistenţă on-line la adresa: https://www.anaf.ro/arondare.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut