Hotelurile românești își revin după pandemie

Doar 16% dintre hotelieri anunţă un grad de ocupare mai mare de 80% în unităţile lor, peste 42% dintre ei au un grad de ocupare sub 30% pentru vară, 27,3% au ajuns la un grad de ocupare de 50%, iar 14,4% sunt la grad de 80%.

Un sondaj realizat de o platformă de rezervări online arată că, atunci când vine vorba despre alegerea unei unităţi de cazare pentru concediu, turiştii ţin cont de următorii factori: preţul (79%), nivelul curăţeniei (78%) şi facilităţile camerei (53%). Printre criteriile care le influenţează decizia de a alege un hotel sau o pensiune se mai numără şi facilităţile unității, poziţionarea, personalul, restaurantul şi locul de parcare.

Privind dotările pe care turiștii îşi doresc să le găsească în camera pe care au rezervat-o se află balconul (79%), prosoapele (78%), aerul condiţionat (77%) şi produsele cosmetice hoteliere (62%). Printre facilităţile pe care ei le mai apreciază se numără şi halatul de baie şi papucii, fierbătorul de apă, frigiderul, uscătorul de păr, televizorul şi fierul de călcat.
Totodată, 73% dintre turişti nu au primit niciodată gratuit o cameră mai bună la unitatea de cazare rezervată. În funcţie de disponibilitate, în special în perioadele din afara sezonului, turiştii pot solicita un upgrade de cameră, o practică nu foarte des întâlnită în România.

Ce uită turiștii în camere

Privind costul suplimentar cauzat de pagubele create de oaspeţi, hotelierii susţin că a fost unul minim: sub 500 de lei (40%) şi sub 1.000 de lei (29%), semn că turiştii respectă regulile unităţilor şi nu cauzează stricăciuni majore. O altă menţiune ţine de comportamentul general al acestora pe parcursul sejurului: cei mai mulţi iau cu ei produsele cosmetice consumabile (gel de duş, săpun etc.), nu lasă patul făcut şi nu consumă alimentele din minibar.
Un alt aspect interesant ţine de gesturile frumoase pe care le fac turiştii atunci când sunt mulţumiţi de o unitate de cazare. Cei mai mulţi scriu recenzii pozitive pentru hotelul sau pensiunea la care au fost cazaţi, însă unii merg şi mai departe de atât: lasă bacşiş, oferă flori personalului de la recepţie sau cumpără bomboane de ciocolată pentru echipă. De remarcat că, totuși, 48% dintre turiști susţin că nu lasă niciodată bacşiş în cameră pentru personalul de curăţenie, în timp ce 40% dintre ei au spus că lasă în funcţie de cât de mulţumiţi au fost de servicii.
Cât despre lucrurile uitate adesea de turişti în cameră, hotelierii au menţionat haine, ochelari de soare, chei, încărcătoare sau chiar telefoane mobile. De cele mai multe ori, aceştia se întorc după cele importante (telefoane sau încărcătoare), însă, atunci când sunt piese uşor de înlocuit, le lasă în urmă.

Aproape jumătate dintre români vor o vacanță în țară
În ciuda scumpirilor de preţuri anunţate pentru acest sezon, turiştii îşi doresc să călătorească în ţară şi să se bucure de un sejur de vară. Conform sondajului, 48.3% dintre ei au rezervat deja o cazare pentru vara aceasta, în timp ce 51,7% preferă să mai aştepte şi să vadă ofertele disponibile.
De curând, au început să fie încărcate şi cardurile de vacanţă pentru 2022, o acţiune care va avea un mare impact pe piaţa turismului, dar şi în rândul turiştilor care se vor putea bucura de vacanţe la tarife accesibile, graţie acestui stimulent financiar susţinut de stat.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut