Galerie foto | De când se va putea circula pe tronsonul de autostradă Nădășelu-Zimbor

Lucrările la tronsonul de autostradă Nădășelu-Zimbor sunt realizate în proporție de 51 la sută și vor fi gata abia în 2025, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Potrivit informațiilor, pe cei 30,06 km dintre Nădășelu și Zimbor constructorul execută cu cei 700 de muncitori și 226 de utilaje lucrări la poduri, pasaje și viaducte, lucrări de consolidare, lucrări de colectare și evacuare a apelor, confecționare armături și elemente prefabricate: grinzi de beton, predale, lise parapet, asamblare tabliere metalice.

De asemenea, pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km.) se fac lucrări la poduri, pasaje și viaducte, lucrări de relocare utilități, confecționare armături și confecționare elemente prefabricate – grinzi din beton. Aici sunt mobilizați un număr de 160 de muncitori și 55 de utilaje.

Din cauza vremii nefavorabile din ultima perioadă nu se pot executa lucrări de terasamente, șanțuri, drenuri sau drumuri de întreținere”, a anunțat CNAIR. Lucrările la cele două secțiuni de autostradă sunt realizate de asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC Electromontaj SA, valoarea contractului fiind de 1,625 miliarde de lei, fără TVA.

Pe porțiunea Zimbor – Poarta Sălajului de 12,24 km lucrările sunt efectuate de Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL. Valoarea contractului este de 680,4 milioane de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind PNRR. Aici termenul de finalizare este 2024 iar în prezent sunt executate 25 la sută din lucrări.

Potrivit contractului, termenul inițial de realizare a lucrărilor la tronsonul Nădășelu-Mihăiești a fost 2024 iar valoarea lucrărilor a fost estimată la 1.390.614.495,32 lei fără T.V.A”.

Întârzierile la lucrări pe tronsonul Nădășelu-Zimbor au apărut în primul rând din cauza problemelor generate de alunecările de teren. Acest lucru l-a determinat pe constructor să găsească alte soluții pentru a realiza autostrada în zona cu alunecări, propunându-se în majoritatea cazurilor viaducte. De asemenea, întârzierile cu defrișările de pădure de pe traseul autostrăzii a fost un alt motiv care a făcut ca tronsonul Nădășelu-Zimbor să fie gata abia în 2025.

Faclia a ajuns ieri pe șantierul de autostradă al tronsonului Nădășelu-Zimbor unde lucrează sutele de angajați ai companiei UMB Spedition. Centrul tuturor activităților este la intersecția de la Zimbor, unde a fost amenajată baza de producție. Aici se fac grinzile de beton pentru viaducte și diverse alte elemente de infrastructură. Tot aici funcționează o stație de betoane, fiind instalate totodată, zeci de containere pentru cazarea muncitorilor. De altfel, în jurul acestei baze pot fi văzute foarte multe autoturisme parcate, majoritatea cu numere de Vrancea, Vaslui, Bacău, Buzău, Prahova. Sunt mașinile muncitorilor care lucrează la acest tronson de autostradă.

La viaductul de peste drumul național de la Mihăiești era mare forfotă. Zeci de muncitori echipați cu salopete galbene lucrau ca furnicile pentru a pregăti pilonii care să susțină grinzile, Mai jos, la circa 200 de metri spre Sutoru se pot vedea sute de grinzi de beton așezate pe aliniamentul autostrăzi. „Au fost pregătite grinzile din timp pentru a putea fi folosite la viaducte. E nevoie de foarte multe grinzi pentru pentru că, peste tot unde au fost alunecări de teren, s-au făcut viaducte”, a declarat un muncitor de pe șantier.

Muncitorii spun că în acest an e posibil să se treacă la așternerea stratului de bază de aliniamentul autostrăzii iar la anul stratul de uzură.

C.P.

 

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut