Fundația Vodafone: 73% dintre părinți vor standarde europene pentru educația digitală

Europa ar trebui să-și uniformizeze abordarea privind predarea competențelor digitale pentru o mai bună pregătire a copiilor și pentru a reduce decalajele regionale, arată un sondaj al Fundației Vodafone, adresat părinților din 10 țări europene. Studiul evidențiază preocupările legate de calitatea instrumentelor digitale de care beneficiază elevii în școli și necesitatea de a sprijini mai bine profesorii cu îndrumare și formare.

Efectuat pe 10.000 de respondenți, părinți europeni, și realizat de IPSOS Germania pentru Fundația Vodafone, sondajul evidențiază că, deși părinții sunt optimiști cu privire la potențialul tehnologiei digitale în educație, sunt necesare acțiuni care să asigure constanța resurselor și a infrastructurii pentru a crește oportunitățile de formare a competențelor digitale pentru elevii de pretutindeni din Europa.

Astfel, 85% dintre părinții chestionați cred că perspectivele de carieră ale copilului lor depind în mare măsură de competențele digitale, însă doar trei sferturi (78%) consideră că folosirea instrumentelor digitale precum laptopuri, tablete și table digitale ar putea ajuta copii să învețe la școală. Accesul la instrumente digitale în școli variază semnificativ între țările europene. Studenții britanici, olandezi și portughezi se bucură de cele mai mari rate de acces (87% – 88%), procentul scăzând la aproximativ 70% pentru studenții maghiari, italieni și greci.

În total, puțin peste jumătate dintre școli oferă predare online și doar 59% dintre acestea oferă elevilor un dispozitiv pentru a accesa educația online de acasă. În Italia și Portugalia, doar 2 din 5 elevi au acces la educația online oferită de școlile lor.

Aproape trei sferturi dintre părinți (73%) au declarat că ar sprijini stabilirea unor standarde europene pentru predarea competențelor digitale, iar 85% au spus, de asemenea, că alfabetizarea digitală ar trebui să fie un obiectiv cheie de învățare la școală. Susținerea este una puternică în Portugalia, România și Grecia, dar substanțial mai scăzută în Olanda.

Portugalia și România sunt țările care susțin cel mai tare ideea ca școlile să fie responsabile pentru dezvoltarea competențelor digitale.

Studiul Fundației Vodafone a fost lansat în contextul Anului European al Competențelor, în care se încurajează finanțarea de proiecte de educație digitală în Europa, asigurarea de oportunități echitabile pentru tineri și reducerea decalajului de competențe digitale.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut