Elevii cer Ministerului Educației să grăbească procesul de elaborare a noilor planuri-cadru pentru ciclul liceal

Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației „o tranziție cât mai rapidă, dar echitabilă, spre un curriculum și spre un nou set de planuri-cadru, care să avantajeze atât viitorii elevi din ciclul liceal, cât și pe cei deja înmatriculați”.

Solicitarea lor este motivată prin aceea că, în contextul în care această generație de elevi este prima care a susținut examenul  de Evaluare Națională într-o manieră nouă, în ciclul liceal aceștia „se vor lovi de un  curriculum care, în cele mai multe cazuri, nu se va corela cu ceea ce au învățat pe  parcursul celor 4 ani de gimnaziu, timp în care au urmat un set de planuri-cadru și de  programe noi”.

„Planurile-cadru pentru ciclul liceal așteaptă să fie revizuite de mai bine de 4 ani,  timp în care au fost puse în dezbatere publică, însă fără vreun rezultat anume. Astfel,  elevii care urmează să fie înmatriculați în învățământul liceal vor fi nevoiți să facă tranziția  de la un curriculum bazat pe cunoștințe și abilități practice, la unul învechit, aceasta fiind  prima generație de elevi de gimnaziu care au funcționat după noua structură curriculară” – spun reprezentanții elevilor.

În ceea ce privește finalitatea ciclului liceal, aceștia își exprimă nemulțumirea cu  privire la declarațiile ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, care a afirmat că elevii care  intră acum la liceu vor avea parte de același tip de Bacalaureat. Această măsură – arată CNE – nu poate  decât să ridice semne de întrebare cu privire la asumarea, de către Ministerul Educației, a unei reforme curriculare curajoase, fără măsuri de sacrificiu și peticeli.

„În ciuda faptului că această generație a avut parte de planuri-cadru noi pentru  ciclul primar și gimnazial, acum, la momentul tranziției acestor elevi către ciclul liceal,  sunt puși în situația ingrată de a urma același curriculum învechit, livrat în multe ori  incomplet de către cadrele didactice, în care evaluarea este văzută drept un scop, nu un mijloc de învățare și perfecționare pentru elevi. Din aceste motive, solicităm Ministerului  Educației să înceapă procesul de elaborare a noilor planuri-cadru” – declară președintele CNE, Rareș Voicu, adăugând că, în opinia sa, curriculumul  „tranzitoriu” este „doar o găselniță menită să distragă atenția de la problema imensă  în fața căreia ne aflăm: o ruptură curriculară dramatică pentru o generație întreagă”.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut