Elevi gherleni, laureați ai unui concurs de lectură

În cadrul Liceului Teoretic „Ana Ipătescu” din municipiul Gherla se pune un mare accent pe studiul literaturii, indiferent că este vorba de poezie sau proză, fiind organizate și diferite concursuri, pe clase. Dar, elevii acestei școli se remarcă și la nivel județean.

Exemplu concret în acest sens avem de la Concursul „Bătălia Cărților”, un concurs național de lectură inițiat și derulat de Biblioteca Județeană „Octavian Goga” din Cluj-Napoca. Acest concurs se desfășoară anual în mai multe biblioteci publice din țară, sub egida Asociației Naționale a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România, precum și la Chișinău, în Republica Moldova. „Bătălia” este organizată pentru categoriile de vârstă 11-13 ani (copii), respectiv 14 -18 ani (adolescenți).

Ediția a IX-a a concursului a debutat on-line, în 3 martie 2022. Copiii și adolescenții au avut posibilitatea să lectureze cărți în limbile română și engleză, în perioada martie-septembrie. Lectura „este un strigăt interior care traduce setea de cunoaștere, este un fel de rețea socială care te călește din perspectiva dezvoltării și rezistenței personale”. Acest lucru l-au trăit Iustina Dragoș, Alexandra Suciu, Anisie Ioana, Pop Samia și Miron Raisa, din clasa a VII-a B la Liceul Teoretic ,,Ana Ipătescu” din Gherla, în calitate de finaliste ale „Bătăliei Cărților 2022”, susținute și coordonate de profesoara Adriana Rus.

Finala concursului a avut loc zilele trecute atât pentru copii, cât și pentru adolescenți. Premiile obținute de elevele din Gherla: Premiul pentru cea mai bună argumentare, Premiul pentru dezinvoltura în prezentare și Premiul pentru cele mai bune răspunsuri.

În cadrul Liceului Teoretic „Ana Ipătescu” Gherla (director prof. Corina Iftinca) există o bibliotecă bine  dotată cu cărți și reviste de specialitate, unde elevii pot studia lecturile recomandate de profesori, dar tot acolo se organizează  diferite acțiuni de popularizare a literaturii.

Szekely Csaba

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut