Elev clujean, printre câștigătorii competiției FLiPiada

Peste 400 de elevi cu vârste între 7 și 14 ani din întreaga țară au participat la FLiPiada  – prima competiție online de tip „vânătoare de comori”, cu tematică financiară, organizată de Școala de Bani și Școala de Valori.

Participanții au fost împărțiți în două grupe de vârstă: Detectivii (7-10 ani) și Exploratorii (11-14 ani), iar echipele au fost formate din câte patru elevi. Aceștia au parcurs mai multe etape ce presupun rezolvarea unor serii de exerciții și scenarii, folosindu-se de cunoștințele dobândite în atelierele de educație financiară. Obiectivul Detectivilor și al Exploratorilor a fost să strângă cât mai multe puncte FLiPcoins, moneda jocului.

Premiile puse în joc au valoarea totală de 60.000 de lei, fiind distribuite astfel: grupa Detectivi:  premiul I – 16.000 lei/ echipă; premiul al II-lea – 8.000 lei/ echipă; grupa Exploratori: premiul I – 24.000 lei/ echipă; premiul al II-lea – 12.000 lei/ echipă. Toți copiii calificați în etapa finală vor beneficia de premii de participare: pușculițe, exemplare ale cărții Școala Banilor Bine Crescuți și ateliere de educație financiară.

Un elev din Cluj, Anton Drăgan, a obținut locul 2 în cadrul grupei Detectivilor.

Potrivit organizatorilor, în urma competiției copiii au învățat ce înseamnă inflație și deflație, ce reprezintă trocul, cum se calculează valoarea banilor, ce este dobânda, cum să economisească sau să gestioneze un buget etc.

„FLiPiada a fost mai mult decât o competiție, a fost o experiență complexă, o călătorie plină de descoperiri în lumea banilor, în care micuții participanți au fost puși în situația de a experimenta, de a lua decizii, de a reflecta, de a lucra în echipă. A fost o aventură completă, de pe urma căreia concurenții nu au rămas doar cu premii consistente, ci mai ales cu «achiziții» importante, care îi vor ajuta pe parcursul întregii vieți, contribuind la dezvoltarea unei gândiri financiare conștiente și responsabile”, spune Loredana Dinu, Project Manager FliPiada.

FLiP, Școala de Bani pe Roți este un proiect al Băncii Comerciale Române, derulat în parteneriat cu Școala de Valori, prin care Școala de Bani devine o caravană educațională la bordul unui camion modular. După debutul pandemiei, Școala de Bani pe Roți a trecut în online și îi invită pe toți profesorii și părinții să îi înscrie pe copiii cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani la atelierele gratuite de educație financiară, susținute acum în mediul virtual.

Școala de Bani este un proiect al Băncii Comerciale Române, lansat în 2016, care a devenit cel mai amplu program de educație financiară din România. Școala de Valori este o organizație nonguvernamentală şi non-profit, înființată în 2009, care îi îndrumă pe tineri să-şi antreneze potențialul, astfel încât să-și dezvolte atitudini şi comportamente prosociale, care să îi ajute în viață și în carieră.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut