Electrica Furnizare stornează facturile emise fără compensare și plafonare. Unde se pot depune reclamații

Compania Electrica Furnizare a anunțat că emite facturi de stornare consumatorilor eligibili pentru plafonare și compensare, în facturile cărora nu s-au regăsit aceste măsuri aferente lunilor noiembrie – decembrie 2021, și că a început refacturarea, astfel încât facilitățile acordate să se regăsească în facturi.

De asemenea, Electrica afirmă că nu va percepe penalități pentru perioada noiembrie – decembrie 2021 și nici nu va deconecta consumatorii pentru eventuala neplată a facturilor.

Compania a mai anunțat că, în prezent, facturile pe care le emite conțin mențiuni privind facilitățile oferite de lege consumatorilor eligibili pentru plafonare și compensare, și că a creat o pagină de internet privind facilitățile care se acordă pentru consumul de energie electrică și gaze naturale, disponibilă la adresa https://www.electricafurnizare.ro/cms/comunicate-de-presa/2021/compensare-plafonare-facilitati/.

Electrica Furnizare susține că în momentul începerii perioadei de aplicare a măsurilor de plafonare și compensare, aproximativ 99% dintre clienții casnici beneficiau deja de un preț sub cel plafonat, respectiv 1 leu/kWh, astfel că în lunile noiembrie și decembrie 2021, nu se încadrau pentru a li se aplica plafonarea. Compania mai afirmă că aproximativ 700.000 de clienți nu au fost eligibili pentru a deveni beneficiari ai măsurii de compensare.

Reamintim că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că, în urma controalelor, la Electrica Furnizare, prin procesul verbal de constatare a contravenției, s-au stornat 2.232.224 de facturi la care nu erau apliccate măsurile de compensare/plafonare de la 1 noiembrie 2021.

În cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt prezentate pe site-ul www.anpc.gov.ro). Pentru reclamații, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor adresa de e-mail energie@anpc.ro, precum și numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, aperlabil de luni până vineri, între orele 8-16.

V.D.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut