Doamnele, tot mai prezente în antreprenoriatul românesc

Mediul de business din România este în continuare dominat de bărbaţi şi există inegalitate în antreprenoriat pe motive de gen, dar are loc un progres semnificativ în condiţiile în care femeile sunt tot mai prezente fie ca antreprenoare, fie în funcţii de conducere.

Privind abilităţile înnăscute pentru business, antreprenoarele consideră că există diferenţe în funcţie de gen. Astfel, dacă în opinia lor bărbaţii sunt mai pragmatici, orientaţi spre sarcini şi raţionali, femeile au ca atu-uri principale empatia, intuiţia şi creativitatea, care le ajută în managementul afacerii.
Concluziile unei analize la care au răspuns fondatoarele unor companii din IT, HR, design interior şi marketing, mai arată că antreprenoarele spun că există comunităţi solide dedicate antreprenoriatului feminin, care contribuie la dezvoltarea companiilor şi a mediului de afaceri. Potrivit acestora, în ultimii ani s-au format tot mai multe comunităţi dedicate femeilor antreprenor, care oferă programe de mentorat şi organizează întâlniri periodice unde se reunesc femei din diverse domenii pentru a se cunoaşte, a organiza diverse activităţi comune de networking, a-şi înţelege provocările şi a găsi soluţii împreună.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut