Despre experienţa Comenius, la Liceul Tehnologic „Someş“ Dej

În cadrul programului „Şcoala Altfel”, elevii Liceului Tehnologic „Someş” Dej au participat la o activitate de prezentare a proiectului Comenius „Tradition, Diversity and Comenius-Dej-1Acceptance”, primul proiect de acest tip la care a participat instituţia şcolară dejeană.

Scopul activităţii, ca de altfel şi al proiectului, l-a constituit cunoaşterea diversităţii culturale şi lingvistice europene în rîndul profesorilor şi elevilor, stabilirea de relaţii interpersonale, de socializare şi de cultivare a atitudinilor pozitive între membrii grupului, utilizînd modalităţi specifice educaţiei nonformale.

La activitatea desfăşurată sub îndrumarea profesorilor Alice Solomean (coordonator de proiect) şi Alina Pop, au participat atît elevii care au făcut parte din grupul Comenius-Dej-2Comenius, cît şi elevii care au dorit să afle mai multe despre ceea ce au învăţat şi realizat colegii în cadrul mobilităţilor din proiect.

Activitatea a debutat cu jocuri de încălzire şi socializare, după care au fost prezentate cele mai reprezentative materiale video realizate de echipa de proiect. Un moment mult aşteptat a fost şi prezentarea jocurilor Board-game şi puzzle. Board-game a fost realizat de grupul din Finlanda şi urmăreşte descoperirea de către elevi a caracterului divers al culturii europene. Jocul fost gîndit sub forma unui chestionar, iar elevii participanţi au avut prilejul să descopere într-un mod inedit aspecte definitorii vizînd cultura, istoria, geografia şi sportul fiecărei ţări. Celălalt joc, Comenius-Dej-3care a incitat curiozitatea şi răbdarea elevilor, a fost de tip puzzle, fiind realizat de grupul din Spania, sub forma unui colaj de imagini ale ţărilor participante din proiect.

La final s-au purtat discuţii pe marginea materialelor prezentate, iar elevii au completat un chestionar prin care şi-au exprimat părerea privind proiectul si activitatea la care au participat. Păreri din care a reieşit că activitatea a fost una instructivă şi relaxantă, fiind în acelaşi timp o excelentă oportunitate pentru a vorbi despre ceea ce a însemnat acest prim proiect Comenius, pentru liceu şi pentru fiecare dintre elevii şi profesorii implicaţi.

M. Vaida

Articole din aceeasi categorie