De Paşti, românii au cheltuit aproape 16 milioane euro pe cumpărărturi online

In perioada premergătoare sărbătorilor de Paşte, comerţul electronic cu plata online a crescut cu 38% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Conform datelor din sistemul PayU, în perioada 15 martie – 14 aprilie, români din 145 de ţări au cheltuit în magazinele online româneşti 15,9 milioane euro. Cele mai căutate produse au fost jucăriile, cadourile, confecţiile şi florile, produse care au înregistrat creşteri de 83%, 80%, 59% şi 39%.

In acelaşi timp, conform statisticilor RomCard, volumul comerţului electronic cu plata online a crescut în primul trimestru din acest an cu 42% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungînd la 51,9 milioane de euro, în timp ce platforma PayU a procesat un volum de 43,2 milioane de euro.

Cel mai important factor de dezvoltare a pieţei îl constituie dezvoltarea permanentă a metodelor de plată şi a serviciilor oferite clienţilor. Plata online nu mai înseamnă doar card bancar, ci şi carduri cu rate sau internet banking cu procesare în timp real, iar băncile şi furnizorii de soluţii şi servicii e-Commerce acordă o atenţie tot mai mare oportunităţilor oferite de comerţul electronic. Tot în primul trimestru, a fost observată o creştere a interesului pentru vînzările online din partea companiilor mari, după un an 2011 în care numărul nou-veniţilor în acest domeniu a stagnat.

Cu siguranţă 2012 va fi un an al inovaţiilor în comerţul electronic local. Românii vor plăti online în aceleaşi condiţii de siguranţă, însă vor avea la dispoziţie mai multe metode de plată şi servicii adiţionale, iar experienţa de cumpărare va fi mult imbunătăţită. ”, apreciază Cristian Herghelegiu, Country Manager PayU Romania.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut