Compania fondată de clujeanul Bogdan Colceriu se extinde în toată Europa

Frisbo, compania românească de e-fulfillment fondată de clujeanul Bogdan Colceriu, a anunțat pentru primele luni ale acestui an extinderea operațiunilor în Marea Britanie, Spania, Italia și Austria.

Frisbo, care se ocupă cu depozitarea, ambalarea și livrarea comenzilor online, vizează pentru acest an extinderea a operațiunilor și în Benelux, Estonia, Lituania și Finlanda și estimează o dublare a cifrei de afaceri. În prezent, cele 25 de depozite operate de Frisbo se află în Marea Britanie, Austria, Spania, Italia, Germania, Cehia, Polonia, Slovacia, Ungaria, Republica Moldova, România, Bulgaria și Chile, în care deservesc peste 200 de comercianți online. Printre clienții Frisbo se numără companii precum reprezentantul oficial Xiaomi în România și Ungaria, Bitdefender, Aosom, Morphy Richards, Meli Melo, I.D. Sarrieri sau Intercars.

„Anul acesta, ne propunem să deschidem accesul către mai multe piețe și să le oferim clienților noștri posibilitatea să se extindă și în țări din afara Uniunii Europene, începând cu Marea Britanie. Astfel, cel mai probabil până la finalul lui 2022, vom opera în aproape toată Europa”, a declarat Bogdan Colceriu (foto), fondator Frisbo.

Compania apreciză că printre tendințele din 2022 se numără modelul de vânzare direct consumatorului final, astfel că tot mai multe companii vor externaliza acest serviciu către platformele de e-fulfillment. Pentru a răspunde cerințelor în creștere ale clienților și pentru protejarea mediului înconjurător, multe companii online, precum și furnizorii de servicii logistice vor face din sustenabilitate o prioritate. Aceasta ar putea implica utilizarea ambalajelor reciclabile, reducerea emisiilor de dioxid de carbon, precum și folosirea unor echipamente mai eficiente energetic, iar Frisbo are în plan să se adapteze acestor tendințe.

Potrivit datelor furnizate de companie, numărul de clienți a crescut anul trecut cu 70%. „În ceea ce privește 2021, acesta a fost un an plin de provocări pentru industria de logistică din cauza blocajelor înregistrate în lanțurile de aprovizionare, deși potențialul de creștere la nivelul industriei era unul mare. În multe dintre industrii, termenele de livrare au crescut foarte mult, și cum domeniul vânzărilor online este mai degrabă un business care necesită stocuri de marfă, acest fenomen a afectat multe afaceri”, mai spune Bogdan Colceriu.

Frisbo, lansată în 2014 de antreprenorii Bogdan Colceriu, Laura Frîncu și Vlad Târziu, a atras spre finalul anului trecut o investiție de 2 milioane euro pentru extinderea pe piețele din Europa. În 2019, Frisbo a beneficiat de o investiție de 1,2 milioane euro, iar în 2018 a primit investiții de la grupul Neogen și fondul Risky Business.

De remarcat că Frisbo nu este singura firmă clujeană care se extinde în prezent peste hotare. La începutul acestui an, compania OVES Enterprise, care furnizează cu preponderență servicii de team/staff augmentation, şi-a deschis un birou în Munchen. Înființată în 2015, la Cluj-Napoca, de Mihai Filip, compania vizează să-și extindă prezența, în acest an, și în SUA, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie și Spania.

V.D.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut